Er min olietank godkendt?

Hej!
Jeg håber en af jer er inde i reglerne omkring olietanke, for jeg synes ikke helt jeg kan finde ud af det..

Min tank er fra 1984, en 1200 liters oval udendørs tank fra Herning Beholderfabrik. Der står et godkendelsesnummer: G.Nr. : SB 600/81 på selve tanken, sammen med tanknummer og årstal.

Jeg har et papir på tanken fra da den blev installeret, men der står ikke noget omkring godkendelse.
Her er det jeg blive i tvivl om:

Overjordiske (herunder indendørs) olietanke af stål
[LIST=1][LIST=1]
[*]
Typegodkendte olietanke fra 1. januar 2000 og frem (indvendigt korrosionsbeskyttede) skal sløjfes senest 40 år efter fabrikationsåret. Disse tanke omfatter alle typegodkendte overjor-diske ståltanke, undtagen tanke, hvor typegodkendelsesnummeret (et 6-cifret G-nr.) slutter med et "0".
[*]Øvrige tanke skal sløjfes senest 30 år efter fabrikationsåret, dog gives en frist indtil den 1. september 2008. [/LIST][/LIST]Mit godkendelsesnummer er ikke på 6 cifre - er det godt eller dårligt?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej mojojojo.
Jeg tror at det bedste du kan fortage dig med hensyn til din olie tank, er at henvende dig til Teknisk forvaltning der hvor du bor.

V.h. Håndværkeren
Mon ikke han har løst problemet, indlægget er trods alt 1 år gammelt

 

Christian

Hej

Du skal bruge en Tankattest som fås ved leverendøren

mvh VVS Sælgeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis