spørgsmål om byggetiladelse

Ifølge bbr består vores hus desuden af 5 andre småbygninger
heraf en carport.
incl en ældre carport omkring 50 år gammel.
hvis man river denne gamle carport ned og ændrer til et brændeskur skal der så søges om byggetiladelse. ?

ibber

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra ibib

Ifølge bbr består vores hus desuden af 5 andre småbygninger
heraf en carport.
incl en ældre carport omkring 50 år gammel.
hvis man river denne gamle carport ned og ændrer til et brændeskur skal der så søges om byggetiladelse. ?


Hej.

Du skal søge om sanering af den gamle carport.

På ansøgningsblanketten skal du skrive, at du påtænker at opføre et overdækning/skur.

Behandlingen koster måske omk 500 kr.

PE

Citat fra ibib

takker for et hurtigt svar


Så lidt biggrin Sku det være en anden gang

PE

Citat fra pev

Så lidt biggrin Sku det være en anden gang


jaaaae skal jo gerne lige have lidt hjælp til at bygge det også

ibber

Citat fra ibib

jaaaae skal jo gerne lige have lidt hjælp til at bygge det også


Det får du også, hvis du da spørger pænt smile

Husk at der er nok 4 ugers behandlingstid. Hører du ikke fra teknisk forvaltning efter at der gået 4 uger, så må du normalt begynde dit nedrivning/byggeri-projekt..

PE

Annonce
sig mig skal man altid have tilladelse til at rive en carport ned ???? det undre mig en del hvorfor de skulle gå op i dette... jeg har da bare revet en gamle dobbelt carport ned på min grund - jeg gad ikke lige spørge nogen om lov smile den var jo grim rolleyes
Nej, der skal ikke søges om nedrivning eller nybygning af småbygninger, hvis de er under 10 m2
(BR 98, 1.7.1) – se link http://www.ebst.dk/br08.dk/BRS98_11_ID322/0/54/0. Dog skal nybgynginere overholde kravene i kap 12.2 – noget med højder og afstande til skel, se selv nærmere efter.
Hvis de er op til 50 m2, skal de anmeldes. Jeg tror det er anmeldesagerne (du anmelder, kommunen skal reagere) Poul Erik mener, når han skriver det med at hvis du ikke har hørt fra kommunen efter 4 uger, kan du bygge, men fristen er 2 uger på anmeldesager.

Nå det kan være lidt speget at finde ud af og der kommer nyt reglement i februar 2008, så jeg vil anbefale, at du udarbejder en skitse over det du vil og går ned på kommunen med den. Så får du klar besked. Tænk også på, at der kan være vedtaget en lokalplan for jeres område, der kan regulere afstande til skel., materialer mv. Check evt. kommunens hjemmeside.
Held og lykke
Frank
Citat fra f.brodersen

Nej, der skal ikke søges om nedrivning eller nybygning af småbygninger, hvis de er under 10 m2
(BR 98, 1.7.1) – se link http://www.ebst.dk/br08.dk/BRS98_11_ID322/0/54/0. Dog skal nybgynginere overholde kravene i kap 12.2 – noget med højder og afstande til skel, se selv nærmere efter.
Hvis de er op til 50 m2, skal de anmeldes. Jeg tror det er anmeldesagerne (du anmelder, kommunen skal reagere) Poul Erik mener, når han skriver det med at hvis du ikke har hørt fra kommunen efter 4 uger, kan du bygge, men fristen er 2 uger på anmeldesager.

Nå det kan være lidt speget at finde ud af og der kommer nyt reglement i februar 2008, så jeg vil anbefale, at du udarbejder en skitse over det du vil og går ned på kommunen med den. Så får du klar besked. Tænk også på, at der kan være vedtaget en lokalplan for jeres område, der kan regulere afstande til skel., materialer mv. Check evt. kommunens hjemmeside.
Held og lykke
Frank


Hej Frank.

Jeg tror nu at carporten er over 10 m2, men det kan jo også fortolkes forskelligt fra kommune til kommune med hvad man skal og ikke skal. Jeg tænker på BBR og tegningsmaterialet, det skulle jo gerne passe.
Højde grænseplanet må ikke overstige 2,5 meter fra skellet, men det skulle heller ikke være noget problem når det er et skur der skal bygges.
Vi har stadig 4 uger på anmeldelsessager. smile

PE

når så kan det da godt være at jeg skal søge om at rive min 30 m2 store carport ned selvom den forsvandt for 2 år siden biggrin... men der jo så meget der ikke passer i den BBP alligevel så lidt fra eller til det gør vel ikke så meget...
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis