spørgsmål om byggetiladelse

Ifølge bbr består vores hus desuden af 5 andre småbygninger
heraf en carport.
incl en ældre carport omkring 50 år gammel.
hvis man river denne gamle carport ned og ændrer til et brændeskur skal der så søges om byggetiladelse. ?

ibber

Ifølge bbr består vores hus desuden af 5 andre... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra pma

når så kan det da godt være at jeg skal søge om at rive min 30 m2 store carport ned selvom den forsvandt for 2 år siden biggrin... men der jo så meget der ikke passer i den BBP alligevel så lidt fra eller til det gør vel ikke så meget...

Hej pma
Den helt store praktiske betydning har det nok ikke. Men hvis du senere vil udvide dit hus og kommer i problemer med bebyggelsesprocenten, skal du være opmærksom på nye regler i det nye Bygningsreglement 08:
"for garager, carporte, udhuse, drivhuse osv.medregnes kun den del af arealet, der overstiger:
...
2) 35 m2 pr. bolig ved fritliggende enfamiliehuse,..."
(B % er så til gengæld sat til 30), se bilag 1 med beregningsregler i mit link ovenfor og se på sitet under BR08.
Hvis du har andre småbygninger kan det komme til at klemme her.
Det værste der sker er dog, at du på det tidspunkt så må redegøre for at du "desværre og helt uden at vide det etc.etc." allerede har nedrevet 30 m2.
Formelt set vil du stå bedre ved at få det ordnet nu....
Hej
Frank
Hej pev

Det kan godt være i har 4 ugers frist på anmeldelser i Pandrup, men i det midtjyske har vi kun 2 uger (regnet fra den dag anmeldelsen modtages i kommunen).

Jeg var lige en tur i Pandrup den anden dag i "tjenstlig ærinde" bl. a. på Blokhusvej, og syntes da også at tingene virkede lidt sløvt helt derude, så det skal nok passe at i skal bruge 4 uger til det vi andre kan klare på 2 wink

Kan i have en god jul allesammen! biggrin
Citat fra Orla Nautrup

Hej pev

Det kan godt være i har 4 ugers frist på anmeldelser i Pandrup, men i det midtjyske har vi kun 2 uger (regnet fra den dag anmeldelsen modtages i kommunen).

Jeg var lige en tur i Pandrup den anden dag i "tjenstlig ærinde" bl. a. på Blokhusvej, og syntes da også at tingene virkede lidt sløvt helt derude, så det skal nok passe at i skal bruge 4 uger til det vi andre kan klare på 2 wink

Kan i have en god jul allesammen! biggrin


Hej Orla.

Sløvt det er rigtigt for vi har holdt juleferie i snart 14 dage nu
Jeg synes nu at vores tekniske forvaltning gør det godt, de havde over 2000 sager i dette år, kommunen ikke er stor, men frisk og rigtig dejlig at arbejde med i det daglige..... biggrin

Også en god jul herfra.

PE

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis