hvilken støjsvag motionscykel skal man vælge?

Så er det blevet for meget - den "gamle" har haft alt for meget stilsiddende kontorarbejde, og er nu blevet det som i brandkredse kaldes "erotisk buttet" rolleyes

Er der nogen som har erfaringer med motionscykler til hjemmebrug, som ikke er så støjende at alle i lokalet bliver bims af larmen?

Det gør selvfølgelig ikke noget at modellen er til at komme i nærheden af sådan rent økonomisk.

Mvh.

René

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu om dage syntes jeg at de fleste modeller er ret lydsvage, på den anden side !
Gør det så meget at resten af familien kan hører at farmand gør noget for at komme af med bilringene.

V.h. Håndværkeren
Indendørs cykling - godtnok sve'er man, men jeg har ikke erfaring med at det har hjulpet nogen, medmindre man bruger mindst een time pr. dag.
Jeg har taget bilen i stedet for cyklen på arbejde i 7 måneder - som tak fik jeg ekstra 10 kilo at bære rundt på + en udgift på 20 kr. pr dag til benzin - ca 6000 kr./år ex. slitage. Når man så tænker på at jeg skal bruge 1/2 time pr. dag til biltransport mod 1.5 time på cykel har jeg altså ikke sparet tid såfremt man antager at jeg sidder og glor på vægmaling (eller fjernsyn) i en time. De ca 6000 kr. om året rækker til 2 cykler og ekstra energi, fremfor at sidde i kø i myldretid og spare sammen til en blodprop. Jeg synes (indendørs) motionscykler er spild af penge, tid og plads.

Mogens
Kunne godt lide at ved hvor mange (læs: få) der har slidt en kondicykel op??
Men ok... Man får strukket ryggen når den skal støves af.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Har for meget nylig kørt sådan et monstrum på genbrugen.
Den var ikke slidt op! :-(

Med venlig hilsen
ktm

Det er da bare fordi i bære jer forkert ad, på et sådant monstum skal der monteres en generator hvor fjernsynet er koblet på. Vil man se fjernsyn ja så må der trampes i pedalerne !

V.h. Håndværkeren
Annonce
Så fik jeg fat i en motionscykel.

En yderst behagelig en endda, en siddemodel til 700 menneskepenge i Føtex. Sparede ca. 500,-

Den har magnetsystem, så den er utrolig støjsvag - man kan godt sidde i sammen rum som andre uden at genere dem.

Startede op med 20 min på lav modstand - lidt øm i måsen alligevel.

Mvh.

René

Du skal bare have to stk. skært Okse inderlår i bukserne, hvad tror du cykkelrytteren ellers brugte før gelesadlen blev opfundet.
Rigtige cykelryttere bruger også buksefedt!

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis