Beskæring af vinplanter Egon 2331 12-03-2001 18:48 Jeg har et drivhus med 2 25 år gl. vinpanter.Hvordan skal de beskæres her ved sæsonstart ?Egon Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv. 2 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Finn L. Trådstarter 2331 27-03-2001 08:44 Det jeg ved om vinplanter er, at de skal beskæres til nytår (om vinteres), eller bløder de (i gang hutigst muligt).Ellers skal de gamle skud klippes helt ind til hovedstammen, alle klaser kommer på nye skud.Hvis man vil danne nye hoved stammer/grene, kan man undlade at klippe et passende skud, og forme det til den nye hoved gren/stamme.Mht. beskærring i løbet af sommeren, så klip skuddet af over den nye vin-klase, evt. eet blad over vin-klasen til at trække saft. Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Elsebeth 70 31-03-2001 09:01 Hej EgonJeg har fundet en side hvor jeg fik hjælp til mine vinplanter. På denne side er der et eller andet sted en meget lang artikel om vin. God fornøjelse: http://www.husetoghaven.dk/