Computer "fryser"

Mit problem er :
Midt under brug af pc stivner det hele pludseligt og jeg må trykke på genstart knappen.
Det hele kørte uden problemer indtil jeg kørte programmet www.cclener.com
efter det ville pcen ikke starte ordentlig op, og flere gange gik den istå under opstart.
Nogen forslag??
Mvh
Kjærsgaard

Husk: Én negativ bemærkning kan kun opvejes med 3 positive !
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvis du har taget en backup med ccleaner så kør den tilbage.
Jeg plejer at kører ccleaner flere gange fordi fejl der rettes ofte afføder nye fejl.
Hjælper det ikke så skal du geninstallerer dine forskellige drivere..
til chipset (motherboard), lyd og grafik.

Endelig skal du lige tjekke om din pc bliver for varm. evt møg i blæserne også den til din cpu

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Tak for rådet. Åbnede kabinettet for at få varmen væk. Det virker.
MVH
Kjærsgaard

Husk: Én negativ bemærkning kan kun opvejes med 3 positive !
Det skal du lade være med... Det virker kun fordi det er vinter nu, og du måske lige har det tilstrækkeligt koldt til at PC'en kan køle ned med din stue temperatur. Når det bliver sommer igen er din PC kaput hvis du kører med åbent kabinet. Du har sandsynligvis en defekt blæser, eller dårlig luftgennemstrømning i kabinettet. Tjek derfor efter at alle blæsere kører (også den i strømforsyningen, da det som oftest er denne der også skal køle kabinettet), og at der er nogenlunde mulighed for luft at pasere alle dine komponenter. Skift de blæsere er er problemer med, og saml evt. kabler med strips eller sejlgarn. Hvis du har nogle gamle lakridskabler i PC'en så skift dem ud med de runde, eller tag selv en hobbykniv og skær båndene op i 5-8 mindre bidder og tape dem sammen til en rund ledning som luften bedre kan passere. Hvis du har mange harddiske eller DVD drev der kører ofte, så overvej at købe en ekstra køler til en eller flere af disse for at øge gennemstrømningen på disse marginaliserede steder i kabinettet.
Lidt pudsigt, at en computer fryser, når den får det for varmt confused

God jul til alle I gæve LDS'ere rolleyes

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Selvom dette muligvis ikke er hovedårsagen til dit problem, er det godt at gøre alligevel.

Tag kabinettet af og tjek om køleprofilen er pakket til med støv. Hvis den er, så sæt en finger på blæseren, så den ikke drejer rundt og blæs den forsigtigt ren med trykluft (som er luftet af for det værste kondens). Nu når du er igang, så giv strømforsyningen samme tur. Brug ikke en støvsuger, da den kan være ladet med statisk elektricitet, hvilket elektroniske komponenter ikke bryder sig om.

Selvom en computer har et hjerte af hårdt silicium, så har den også krav på lidt hygiejne :o

Hilsen Metalsnedker
Annonce
Har en pc med 6 hd drev og et dvddrev, uden nogen form for extra køling.. Har aldrig oplevet at den fryser pga af varme.. men at den lukker ned, pga varme..

Har sat siden på mit kabinet sat løst på, så det er åbent for neden, ca en cm og har ikke haft nogen problemer med at kabinetsiden er åbnet.. heller ikke på andre computere..
Jeg har været til lan en sommer i hedebølge hvor vi sad 45 mand i en kælder.. der var udskiftning af luften med den luft der kom ind var jo varm..
ca. 35 af os måtte have siden af og så kørte det uden problemer.. enkelte med højt strømforbrug måtte lige have en ekstra ventilator til at blæse ind på mobo.. wink

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Citat fra billito

Har en pc med 6 hd drev og et dvddrev, uden nogen form for extra køling.. Har aldrig oplevet at den fryser pga af varme.. men at den lukker ned, pga varme..

Har sat siden på mit kabinet sat løst på, så det er åbent for neden, ca en cm og har ikke haft nogen problemer med at kabinetsiden er åbnet.. heller ikke på andre computere..

Det er en indstilling i bios der får computeren til at lukke ned ved en bestemt temperatur. Hvis den er slået fra eller sat for højt er et typisk symptom på for meget varme at computeren fryser.

/Jacob
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis