Havedamsfisk - hvem er nattens dræber ???

Curiosity killed the cat - men hvem dræber vores fisk om natten ???
Vi er de lykkelige ejere af en nyanlagt havedam, hvor livet i dammen bl.a. præges
af de flotte guldfisk.
De svømmer rundt og sér ganske sunde ud - dvs spiser flittigt; svømmer livligt etc.
Ingen sår eller mærkelige pletter at se.
Om morgenen har vi desværre den kedelige oplevelse at se en enkelt fisk ligge død i overfladen. På dens bug eller side ses et åbent sår, der i dybden går til knogler eller muskler. Fisken er iøvrigt ikke præget af andre tegn på sygdom.
Dette har desværre gentaget sig med jævne mellemrum og altid kun en enkelt fisk der
har lidt den kranke skæbne - men hvem er denne mystiske dræber ???

------------------
TSA

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af TSA (den 01-08-2000).]

TSA
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, hvad er der af natdyr. Mon ikke det er en kat, der har held med sine klör een gang, og saa dykker fiskene og bliver paa bunden til næste dag? Har du talt fiskene, for det lyder selvfölgeligt mærkeligt, hvis katten aldrig skulle være heldig og faa en hel fisk.

Mvh. Jörgen
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej TSA!

Af egen (bitter) erfaring kommer her mit bud på "synderen":

Der er husskaden! Men den skal jo også leve! Jeg har set den fiske som en anden fiskehejre. Men husk! Af husskadens fødevalg indgår der mere end 98% insekter og lignende.

Skaden har gennem årene "taget" mange af mine fisk, men jo størrer fiskene bliver, jo vanskeligere bliver det for skaden.

Det er lidt sent at svare dig - men andre kan jo nyde godt af det smile

------------------
Med venlig hilsen
Fru Hoffmann
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis