Varmepumpe vs. fjernvarme ?

Tja, installatører siger jo at for 1kwh EL får du 4kwh varme.

Så er det at jeg tænker: 1kwh el koster ca. 1,5,- dvs. at 1kwh varme kommer så til at koste 1,5/4 = 0,36,-

Så er det jo at jeg tænker, at jeg pt. giver ca. 85 øre pr kwh varme (Fjernvarme)

Hvor er det at jeg tænker forkert?? er det fording omregningen for kwh varme ikke er de samme for fjernvarme samt varme fra varmepumpe ?`

Vi har et rækkehus hvor der er åbent mellem stue+køkken+gange+kælder, så en varmepumpe ville være genial, som ekstra til vores gulvvarme.. Det er dælme svært lige at varme 5 grader mere op, hvis man pludselig lyster det..
Tja, installatører siger jo at for 1kwh EL får du... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra pev

Hej.
Du skal nok regne med en strømpris på 1.70 kr/Kwh.
Den varmepumpe du omtaler, det må være en luft til luftpumpe?
De fleste varmepumper, de genererer fra ca. 3-4 gange deres forbrug af strøm.
... quote]

Välj en Mitsubishi Heavy Industries eller Toshiba Super Daisekai istället. De har COP mellan 4-5,5.
/Martin
Citat fra zink_brian

----> Ole ben.
Ja det har du ret i, men det koster også meget mere for sådan en instalation. (luft/luft contra luft/vand)
Der er bestemt ingen problemer med støj, men vores er monteret dumt. Så man kan mærke en smule træk, men det er svært at lave om på stuen.


Jeg har kigget lidt på indmaden i en luft/vand varmepumpe til ca. kr. 15000,-. Der sad kun et tyndt rør fra udedelen, som var ført inden i en tykkere kobberspiral, hvortil det kolde vand fra huset vha. en alm. cirkulationspumpe blev pumpet. Alt i alt en konstruktion, som ikke burde koste væsentligt mere end en luft/luft varmepumpe. Jeg har derfor overvejet hvordan jeg kan bygge en alm. luft/luft varmepumpe om til luft/vand, ved så at sige at ligge indedelen i blød eller tilslutte den til varmespiralen i en varmtvandbeholder.

Mvh ole ben
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis