Topplade til væg med væghængt toilet - ideer?

Skal have skiftet nogle laminatplader der ligger ovenpå installationsvæggen på vores badeværelser (ligesom cementpladen på nedenstående billede).

cover.jpg

Da materialer som terrazzo, granit og rent guld koster $$$, så overvejer jeg noget GDS halløj. Nogen med gode ideer?

Det skal kunne tåle vand - dagligt.

Størrelse på plader:
skiferpladertegningdennsg1.jpg
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad med noget MDF ? Du skærer det til, maler det, og lakerer det over det hele et par gange. Herefter kan du så give det en højglanslak, og evt. polere det hvis du gerne vil have den skinnende finish som du har på din granit.

Og MDF er meget nemt at arbejde i, og slår sig normalt ikke hvis det bliver lidt fugtigt. Du kan også bruge noget selvimprægnerende træ, men jeg ved ikke lige hvordan det vil holde til evt. ridser i lakken i længden. Jeg kan godt forestille mig at det nok vil begynde at slå sig efter nogle år, hvis der kommer hul i lakken.

Oh... og forresten.. hvis du er god til at male, kan du SAGTENS få træ til at se ud som marmor.
Hej

Prøv www.bordpladen.dk der kan man få næsten til enhver pengepung, og så små plader gør det kun billigere.

Jeg har selv bestilt 2 vinduesplader og en dækplade til et hængetoilet der.

Mvh.
Mugge
Du kan tage noget MDF, give det den form du ønsker og derefter beklæde det med noget rustfri plade..
Hvis pladen (den rustfrie) er tynd, er det nemt at bukke omkring MDF´en, du limer bare med noget silikone..
Alm. MDF tåler såvel som spån ikke fugt. Den skal være vandfast. Ellers skal du sørge for at hellakere pladen.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hvad med at købe en granitvindueskarm og selv skære det lille hak ud. og korte dem op på de rette mål. Det er kun en mindre formue.. men resultatet bliver også super...

Ellers vælg en træsort og lave selv plader i de rette størrlser.
Fx kan man finde teak, ipe, eg og forskellige andre eksotiske sorter der kan købes til rimelige priser som terassebrædder. Disse saves så op i stave og du limer en plade ud af stavene... Så er det ikke så dyrt som at skulle købe hele plader. Ellers køb en lille bordplade og sav dig ud af størrelserne. Hjørner kan evt rundes med en overfræser.

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også