opretning af skråvægge ?? fætter sjusk 50 Gram 24-12-2007 06:34 hejsa er ved at udnytte min 1 sal.hvordan laver jeg skråvæggene lige skrå hvis i forstår...alså rettet op...sjusk 5 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Håndværkeren 20251 24-12-2007 09:00 Du kan trække nogle snorer/liner som du bygger efter, så er du sikker på at du får en jævn flade.
boso 920 8410 24-12-2007 10:03 murersnor er absolut en brugbar måde til at sikre en lige flade. Normalt ville jeg selv starte med en lang retholdt for at finde ud af hvor stor skævhed der er i spærene. Derefter vil jeg rette de to yderste spær, kigge dem af og derefter trække snore i top og bund. Det tømmer du bruger til opretningen (reglar, spærtræ eller?) fastgøres i top og bund jf. snoren og derefter kan du holde retholdten på og se om træet slår sig. Hvis det gør så retter du det op og fastgøre det efterfølgende. :p :p Slutteligt burde du stå med en relativ plan flade som lige skal isoleres, dampspærre og så en gang forskalling. Og så starter det rigtig kedeligt......nemlig gipsarbejdet
Håndværkeren 20251 24-12-2007 11:30 På den anden side, Fætter Sjusk.Hvis det er et gammelt hus der er vind og skævt kan du da bare fortsætte, så bliver du også fri for de der store lige og jævne flader i dit hus, og du har altid noget at snakke med "vennerne" om. For sådan nogen har næsten altid en mening om dit SJUSK ??
fætter sjusk Trådstarter 50 Gram 24-12-2007 12:30 hehe ja det er nu et meget gammelt hus...og ja venner vil helt sikkert sige det da pisse skævt...men de laver nu og selv en del brølere hehego jul og tak for svar
Carsten Rasmussen 60 5250 24-12-2007 14:44 Som de andre siger trækker du en snor i toppen og i bunden. Derefter flugter du snorene, for at undgå at det kommer til at vride. Når du har gjort opretningen fast i toppen og i bunden, trækker du en snor på midten og retter op der. Husk at køre dem rigitg godt fast, skru eller søm ca, pr 30 cm. Der er flere forskellige måde at rette op på. Den måde vi bruger mest, er at sætte nogle sømplader på spærene, og så hænge opretningen i dem. På denne måde undgår du kæmpe store stykker træ, som koster kassen. (Et støbeforskalling er fint i dette tilfælde 25/125) Og du undgår en masse besværlige udskæringer i dit isolering, og derved opnår en bedre isolering. Du skal også være opmærksom på isoleringskravene, mener det er 270 mm i skråvægge. Og samtidig skla du have 5 cm luft op til undersiden af dit tag, medmindre du har diffensionsåben undertag på. Men der er utrolig mange måder at lave det på, men held og lykke med projektet, mvh Tømreren
LDS Tip Automatisk tip Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS Se mere her