Golf 2 TD

Hej!

Min "næsten nye" årgang ´85 G2TD har lidt problemer her når det er koldt.

Når jeg starter hende, så har hun ingen problemer, men når jeg så tøffer hjemmefra så vil hun kun gå på 3 ben indtil hun er begyndt at få lidt arbejds temperatur.

Hvad kan være årsagen til dette lille problem?

Smokey

t

Bare rolig min sedan er fem dørs!
Hej! Min "næsten nye" årgang ´85 G2TD har lidt... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
God 'bagjul' alle.

Hmm, det lyder lidt underligt med at 'miste' en cylinder under opvarmning af motoren. Hvis tandremmen er slap kan motoren gå lidt underligt (meget hårdt) ved visse omdregninger pg. af for tidelig indsprøjtning indtil remmen bliver varmet op og derved tilsyneladende bliver en smule kortere. Prøv lige at tjekke denne.

Er der en ussel lille utæthed på fødeledningen (slangen) oppe ved diselfilteret kan det (måske) også lyde som om motoren mister en cylinder. Det burde dog være overstået på 15-30 sek.

Ved ikke om dette kan hjælpe dig ?

Smokey/Espen: Det er også mit indtryk at diselolien i dag er iblandet noget 'stads' til at forhindre olien i at blive stiv, når det bliver koldt, hele året. Mener ikke det er der problemet er, da temperaturen slet ikke har været langt nok nede i år. Benzin i diselolien er noget grumme farligt noget. Foruden tideligere antændelsestidspunkt, slider det også gevaldigt på pumpe og dysenålene. Gammeldags petrolium er meget bedre hvis.......... Symtomerne på parrefin i diselolien er i øvrigt, at motoren stille og roligt mister trækkraft indtil den går i stå. Forøvrigt nøjagtigt de samme symtomer som 'diselpest' i tanken. Det der sker ,er at diselfilteret før pumpen bliver delvis lukket, så der kommer mindre og mindre olie frem til diselpumpen.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
prøv at skifte det første gløderør på ledningen ... det er det der bliver mest brugt ved hver start og derfor hyppist brænder over inden i .. chek også din forevarmesikring den kan være revent uden man lægger mærke til det
det var i 2007.. så mon ikke bilen er lavet elller solgt nu..
Kunne have været rart at få en ende på sagen

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis