Golf 2 TD

Hej!

Min "næsten nye" årgang ´85 G2TD har lidt problemer her når det er koldt.

Når jeg starter hende, så har hun ingen problemer, men når jeg så tøffer hjemmefra så vil hun kun gå på 3 ben indtil hun er begyndt at få lidt arbejds temperatur.

Hvad kan være årsagen til dette lille problem?

Smokey

t

Bare rolig min sedan er fem dørs!
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
strømfordeler..evt. en gammel tændrørshætte/ledning.
Kan ikke huske om den model har platiner, men det mener jeg ikke.. hvis den har kan det være dem og så bliver problemet kun værrre og værre med tiden indtil du får dem skiftet og stillet.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

heheh jeg sov.. Prøv at smide noget dysserens på den...

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Start motoren, åben motorhjelm - føl på dyserørene, så kan du mærke på hvilken cylinder det er galt. Den banker enten meget kraftigere eller meget svagere, såfremt det kun er en cylinder det er galt på.
Prøv ved både varm og kold motor.

Tjek at dit brændstoffilter ikke indeholder vand, eller bare er møg-gammelt og er helt svampet indvendigt, måske det bare trænger til en udskiftning.

Tjek dine gløderør, den kan fint starte på bare 3 cylindre, men kører elendigt, indtil den er varm.
Denne "dysserens" hvor kan man evt. finde sådan et podukt?
Hvis "dysserens" ikke giver nogen brugbar løsning, tja... så må jeg nok kikke lidt på mine gløderør.
"gryden" starter på 4 ben, men efter et lille stykke tid så vil hun kun gå på 3 ben indtil hun har fået lidt varme i maskinen. Hun har ingen problemer år hun er varm.

Smokey

Bare rolig min sedan er fem dørs!
Vil da tro at du kan få det på en tankstation ellers i en biludstyrsforretning.
Jeg ved at citroen forhandler det til deres biler og smider sådan en omgang i ved service.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jamen, så vil jeg kikke nærmere efter næste gang jeg skal have proppet noget diesel på "gryden"

Bare rolig min sedan er fem dørs!
Jeg ved ikke om jeg spørger dumt smile

Men jeg har lavet en smule surfing på nettet/forumet her & faldt over ordlyden "sommerdiesel".
Det fik mig til at tænke på sommer/vinterdiesel, hvor der var en hvis procentvis benzin i dieselen. Kan "vinterdiesel" evt. løse mit problem? & hvis det kan, er der så en eller flere der kan huske hvor mange procent benzin jeg skal blande i min diesel?

Smokey

Bare rolig min sedan er fem dørs!
Sommerdiesel/vinterdiesel, skal du slet ikke tænke på. Det er noget tankselskaberne klarer per automatik.

Reelt tror jeg egentligt kun at man bruger en type nu om dage, men den er "good to go" både sommer og vinter.

Mange dieselmotorer kan klare helt op til 30% benzin iblandet, men det er bare et dumt sats, da antændelses-tidspunktet for brændstoffet bliver væsentligt tidligere - med muligt havari til følge.

Hvis du tanker mere end 5 gange om året, så nægter jeg at tro på du skulle have problemer med sommer/vinter diesel.
Jeg har kun ca. 12 års erfaring som diesel-mekaniker.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis