klinker på rockwool?

Et lidt uortodokst spørgsmål:

Er det muligt på en efterisolering med rockwools facadebatts at montere frostsikre klinker direkte på isoleringen med eksempelvis sikaflex eller lign. fliseklæb og derefter fuge med acrylfuge, uden at skidtet falder af i godt eller dårligt vejr?

Klinkerne skulle fungere som alternativ til al rockwools systempuds eller en ventileret facade. Jeg ved ikke om det er et totalt vanvittigt projekt, men ihvertfald cool, da jeg har fundet en ret fed klinke.

Til skeptikerne kan jeg berette at jeg planlægger at give taget samme overflade..


mvh.
Karsten

mvh.
Karsten Hammer Hansen
Arkitekt, cand.arch

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg er 99% sikker på at isoleringen ikke klarer trykket, fugemassen vil revne og løsne sig og fliserne vil knække.

 

Nu er rockwools facadesystem beregnet på at det skal pudses, altså er det forberedt på at skulle holde på en relativt stor lodret kraft.
Det opsættes med både klæber og facadedybler, hvor hver batts skal have 6-8 dybler.
Egentligt er jeg ikke så bange for om battsne kan klare det, jeg er måske mere bekymret for vejrliget.

Men ja, måske jeg skulle forhøre mig hos rockwool, selvom jeg har mine tvivl om hvorvidt de har lyst til at garantere noget som helst der ligner det her.. smile


Karsten

mvh.
Karsten Hammer Hansen
Arkitekt, cand.arch

Rockwool har et facadebeklædningssyten hvor der uderbeklædes med en let klimaskærm.
Den må vist maks veje 30 kg / kvm er egentligt beregnet til at montere en eller anden skruet beklædning op på. Der lægges så en liste under der giver distance.

Men ring til Rockwool og du ved det eksakt.

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis