El-gulvvarme på terrazo?

Hej!
Jeg skal i gang med at renovere et lille badeværelse/toilet.
Der er terrazzo på hele gulvet. Oven på dette vil jeg lægge el-gulvarme med fliser ovenpå. Jeg ønsker så lille forøgelse af gulvhøjden som muligt aht. lav loftshøjde.
Hvordan gør jeg? Jeg har læst noget på DEVI's hjemmeside, men er i tvivl om fremgangsmåden. Hva' skal jeg bruge af materialer(primer? vådrumsmembran? fliseklæber?).
Håber at nogen i dette udmærkede forum kan hjælpe mig.
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Jeg er ikke ekspert på området, men vil da lige dele disse links med dig (hvis du da ikke allerede har læst dem alle):

Gode informationer omkring vandtætning af badeværelse

Devi installationsinformationer se side 12 - Tyndt gulv oven på eksisterende betongulv

Devi's "gør det selv guide" til varmekabelmåtter

Sådan Lægger Du Gulvfliser - Ask Alex

På disse sider finder du måske de grundlæggende informationer omkring materialevalg. Specifikke mærker til fliseklæb osv., skal du måske i byggemarkedet og finde? smile

Venlig hilsen
Johan

BILLIGE ELARTIKLER
WATTOO.DK
Citat fra hschwartz

Hej!
Jeg skal i gang med at renovere et lille badeværelse/toilet.
Der er terrazzo på hele gulvet. Oven på dette vil jeg lægge el-gulvarme med fliser ovenpå. Jeg ønsker så lille forøgelse af gulvhøjden som muligt aht. lav loftshøjde.
Hvordan gør jeg? Jeg har læst noget på DEVI's hjemmeside, men er i tvivl om fremgangsmåden. Hva' skal jeg bruge af materialer(primer? vådrumsmembran? fliseklæber?).
Håber at nogen i dette udmærkede forum kan hjælpe mig.


Hej.

Jeg går ud fra at der ikke er isolering under terrazzoen, hvis ikke det er muligt at isolere herunder, så vil jeg nok advare om et mega stor elforbrug!

Der er ikke nogen fare for at montere gulvvarme på terrzzo, måske det skulle primes først inden membran og klinker.

PE

Tak for indlæggene!
Devi's beskrivelse med billeder er rigtig go' - bortset fra, at jeg syn's der lige mangler det sidste - og bl. a det, jeg er i tvivl om.
Ifølge beskrivelsen lægges varmenettet ud og påføres fliseklæber. Men hvis man så læger fliser direkte på, mangler der jo en vådrumsmembran??
Skal man så først påsmøre fliseklæber - lade det tørre - derefter påføre vådrumsmembran - derefter fliseklæber igen og så fliserne på til sidst?

mvh
Citat fra hschwartz

Tak for indlæggene!
Devi's beskrivelse med billeder er rigtig go' - bortset fra, at jeg syn's der lige mangler det sidste - og bl. a det, jeg er i tvivl om.
Ifølge beskrivelsen lægges varmenettet ud og påføres fliseklæber. Men hvis man så læger fliser direkte på, mangler der jo en vådrumsmembran??
Skal man så først påsmøre fliseklæber - lade det tørre - derefter påføre vådrumsmembran - derefter fliseklæber igen og så fliserne på til sidst?

mvh


Ja prøv du om du kan påføre fliseklæb under vådrumsmembranen

Hvorfor svarer du mig ikke på det med isoleringen, måske er du ikke klar over fakta ved elgulvvarme i økonomi, forbrug og miljøsvineri?

PE

hvorfor banker du ikke "bare lige" det terrazzo lag af, så har det mere plads, så du kan få lavet det ordentligt...... det tager ikke særligt lang tid normalt - især ikke hvis det bare er et lille badeværelse ?!
Annonce
Citat fra pev

Ja prøv du om du kan påføre fliseklæb under vådrumsmembranen

Hvorfor svarer du mig ikke på det med isoleringen, måske er du ikke klar over fakta ved elgulvvarme i økonomi, forbrug og miljøsvineri?

PEV!
Tak for din meget relevante kommentar - den skal jeg sør'me nok få glæde af!
Og ja tak - jeg er HELT klar over fakta og konsekvenser fsv. angår elforbrug ved den påtænkte ombygning.
Ved den anslåede anvendelsestid vil den årlige eludgift andrage ca. 335.- kroner. Det kommer både min økonomi og miljøet nok til at klare - start med at hidse dig op over folk, der bruger 15-20.000.- kr. i december på mere eller mindre smagløs illumination!
-Og go' jul!
Citat fra hschwartz

PEV!
Tak for din meget relevante kommentar - den skal jeg sør'me nok få glæde af!
Og ja tak - jeg er HELT klar over fakta og konsekvenser fsv. angår elforbrug ved den påtænkte ombygning.
Ved den anslåede anvendelsestid vil den årlige eludgift andrage ca. 335.- kroner. Det kommer både min økonomi og miljøet nok til at klare - start med at hidse dig op over folk, der bruger 15-20.000.- kr. i december på mere eller mindre smagløs illumination!
-Og go' jul!


Hvis folk spørg, så forventer jeg at man får svar tilbage da man har brugt tid på at give et prof. svar på skrevne spørgsmål.
Hvis alle tænkte som det du, så tror jeg det går hel galt med miljøet. Jeg skriver ikke med stort for sjov, og ved at uden isolering i et gulv, så vil du ca. få et forbrug på omk 100 watt/m²/h. Anslår vi at gulvvarmen kører halvdelen af døgnet året rundt, så vil du få et forbrug på 438 Kwh som giver en ca. pris på 770 kr/m²/pa.
Jeg har selv et gammel terrassegulv og ved godt hvor koldt det er, så jeg er hel sikker på at forbruget vil blive mega stor.

PE

Lad dog være med at råbe op... og lad være med at sætte dig til herre over de andre brugere - Men give dig naturligvis ret i at folk skal tænke miljøbevidst, men vel også selv fravige hvis der bare er noget luksus jeg ikke kan leve uden...

Mon ikke der også bliver lavet noget elektronik med ur på, så der kan spares på elforbuget når familien er på arbejde eller om nattet?

Og undersøg om du har mulighed for at isolere under gulvet såfremt muligt...
Citat fra Bri_Jac

Lad dog være med at råbe op... og lad være med at sætte dig til herre over de andre brugere - Men give dig naturligvis ret i at folk skal tænke miljøbevidst, men vel også selv fravige hvis der bare er noget luksus jeg ikke kan leve uden...

Mon ikke der også bliver lavet noget elektronik med ur på, så der kan spares på elforbuget når familien er på arbejde eller om nattet?


Og undersøg om du har mulighed for at isolere under gulvet såfremt muligt...


Hej.
Hvis ikke folk vil høre, så skriver jeg med store bogstaver, ikke fordi at jeg vil bestemme, men fordi at jeg har stor viden herom, ellers skal jeg nok holde min mund lukket.
Synes det er forfærdelig at folk hellere vil høre på hvad naboen synes, end hvad den profesionelle siger, det får mig til at tænde af.
Hvad synes du hvis uerfarne folk begynder og gør sig klog i det du har som speciale.
Da lav-det-selv var i sin spæde opstart kunne alle tale pænt til hinanden, lytte og give sin erfaringer.
Min erfaring, er at lytte til dem som ved noget om problemet, det synes jeg ikke man kan ser her i forumet mere.

PE

Hej igen!
Nu har jeg næsten fået ryddet badeværelset for rør, sanitet, fliser m.m. og er begyndt at pudse op.
Jeg tror, jeg vil lave væggene først - er det hensigtsmæssigt?
Og så noget jeg tror kan blive en udfordring:
Terrazzogulvet har hulkehl op ad væggen.
Hvordan får jeg kanten af gulvfliserne til at flugte med nederste kant af vægfliserne?
Selvom gulvhøjden bliver forøget med ca 1½ cm, vil der stadig være ca. 1½ cm hulkehl tilbage.
Hva' går jeg for at få en pæn overgang mellem gulv og vægge?

mvh
Henrik
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis