fritliggende hanebånd i vådrum

jeg overskriften siger jo det hele - jeg har altså fritliggende hanebånd i vådrum er der nogle der her en ide om hvordan sådan nogle skal behandles ?? skal de pakkes ind i vådrumsgips eller skal de have vådrumssikring eller slet ingen ting eller hvad ???

jeg vil helst ikke pakke dem ind i gips da det vil ødelægge lidt af effekten ved at have dem der.. så jeg ville helst have en anden løsning end den confused
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

Du giver bare dine hanebånd den farve som du ønsker. Det der er vigtigt i et vådrum er, at den relative fugtighed holdes nede under 60% hvis ikke du har en mekaniske ventilation som måler fugtigheden, så vil jeg anbefale at du monterer en, den holder altid styr på fugten i rummet.

PE

ok pev, men det jeg var lidt nervøs for var at en af hanebåndsbjælkerne ligger lige over der hvor der er brusehjørne, så der vil jo stige en masse damp op opkring den bjælke hver dag - men det er fint hvis jeg bare skal lave mekaniske ventilation som måler fugtigheden, det havde jeg
tænkt mig at lave alligevel...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Citat fra pma

ok pev, men det jeg var lidt nervøs for var at en af hanebåndsbjælkerne ligger lige over der hvor der er brusehjørne, så der vil jo stige en masse damp op opkring den bjælke hver dag - men det er fint hvis jeg bare skal lave mekaniske ventilation som måler fugtigheden, det havde jeg
tænkt mig at lave alligevel...


Hej pma,

Vi har i vores tidligere hjem en fritliggende bjælke, som jeg først pudsede, afrensede og spartlede med spartelmasse, som blev strøgen på med pensel eller opvaskebørste. Fugerne fyldte jeg dog først med elastisk (vistnok acryl) fugemasse, de bredeste stoppede jeg dog først med sammenkrøllet papir - for ikke at fylde dem for dybt med fugemasse, således sprækkerne kunne udvide og trække sig lidt sammen igen.

Det viste sig dog snart at fugerne langsomt blev bredere - dvs. at træet udtørrede, selvom vi dagligt tog brusebad lige under den og ikke havde nogen mekanisk ventilation, bortset fra tørretumbleren. Ligeledes har vi rustikloft samme sted uden problemer, selvom der kun er 50 mm isolering ovenpå, hvorimod jeg har dårlige erfaringer med rustikbrædder ned ad væggene i et badeværelse, som er dårligt isoleret (kun lecablokke og ingen hulmur).

mvh
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også