50mm Leca blok?

Hej,

Jeg skal til at lave badeværelse hvor den ene væg skal forstærkes og boligforeningens ingenør foreslår at væggen bliver forstærket med 50mm armeret ærtestens væg. Jeg tænkte straks på om man kunne få nogle Leca blokke i 50mm og så smide dem op - men det findes der ikke hvis man går ind på Lecas hjemmeside.

Er der nogen der har gode råd til hvordan jeg forstærker min væg, især hvis jeg ikke er tosset med at smide armeringsnet op og pudse væggen op fra bunden? Andre produkter??

VH

Martin
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

Jeg vil nu foreslå, at du bruger en multiblok i stedet for en som skal pudses før den kan beklædes med fliser eller andet.
En væg i 50 mm. som mures op, den er bestemt ikke let at styre, man skal have rigelig med god tid.
Multiblokkens første skifte mures ned, resten klæbes sammen, derved gøres byggeprocessen let og hurtig.

PE

En 50 mm armeret ærtestensvæg er en armeret betonvæg med ærtesten som stenstørrelse

Hvis det er det ingenøren tænker - æder han nok ikke den med en multi/leca blok - det er der vist ikke meget forstærkning i sad

Med venlig hilsen

Fladder
Citat fra Martin78

Hej,

Jeg skal til at lave badeværelse hvor den ene væg skal forstærkes og boligforeningens ingenør foreslår at væggen bliver forstærket med 50mm armeret ærtestens væg. Jeg tænkte straks på om man kunne få nogle Leca blokke i 50mm og så smide dem op - men det findes der ikke hvis man går ind på Lecas hjemmeside.

Er der nogen der har gode råd til hvordan jeg forstærker min væg, især hvis jeg ikke er tosset med at smide armeringsnet op og pudse væggen op fra bunden? Andre produkter??

VH

Martin


Hej Martin,

Jeg mener tidligere i det lokale byggemarked at have købt 50 mm lecablokke - ellers kan du få lecamursten, som dog er urimeligt dyre. Ellers skulle du kunne få 70 mm lecablokke.

Men da ingeniøren foreslår armering - dur det sikkert ikke at mure muren op i blokke eller mursten på højkant (kjæltringesten). Evt. kan du spørge ingeniøren, hvordan du skal lave væggen med armering - ellers kunne jeg forestille mig at du klippede et 4 mm rivenet til i væggens størrelse og fæster det til væggen med nogle kroge - evt. kan du bore nogle lange skruer i væggen og binde rivenettet hertil vha. jernbindere - således at det holdes lidt ud fra væggen . Herefter monterer du en styrelægte fra gulv til loft i begge sider - evt. monteres ekstra stolper, afhængig af væggen bredde indimellem.

Saver forskallingsbrædder til, således at du isætte dem efterhånden som du fylder og stamper (let) op bagved med lecaærtesten, kun iblandet cement og vand - blandes nemmest og bedst i en roterende cementtromle - evt. kender ingeniøren eller andre her på siden det rigtige blandingsforhold - resultatet skulle ihvertfald gerne ligne alm. lecablokke - blot laver du en stor blok, som fylder hele væggen og som egentlig også er stærkere, nemmere og hurtigere (bortset fra forarbejdet) at lave end at mure den op i mange små blokke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis