Nye ruder til gl.båd. Plexiglas??

Hej jeg har nogle ruder i min båd der er utætte jeg ror sipelthen de er for små(de er med gummiliste) jeg overvejer at sætte plexiglasruder i med bolte, lidt som en maxi. Er der nogen der har nogle råd til det éller hvor der er et godt sted man kan købe sådan noget glas, jeg har hørt at det skulle koste en kold krig. De skal dække 2 ruder i hver side så ca 1,2m lange eller synes i bare jeg skal tætne mine gummilister.
Glæder mig til at høre fra jer.
20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Andreas B.
Det bedste du kan gøre er at skifte dine gummi lister, de mørner efter hånden aligevel. Du kan køber nye lister her: www.mmc.dk

V.h. Håndværkeren
Tak Håndværker, Men problemet er at de lister er næsten nye jeg tror desværre at det er ruderne der er lidt for små, det var ham jeg købte båden af der havde sat dem i for nylig, men måske en anden type lister der dækker bedre? mener du det er noget skit med Plexiglas?
Nej det er ikke noget skidt med Plexiglas ud over at det altså koster en vinterkrig. Desuden skal der lidt kendskab til dets muligheder det kan flække hvis du spænder boltene for hårdt. Og selvom du så er så heldig at få det monteret med bolte så har du en hel masse møg erieterende møtrikker på den indvendige side. Og af en eller anden grund har de det med at tiltrække ens hoved så det giver dumme buler i hovedet, der ud over er det ikke særlig prof. at lave det på den måde. Men du kan få de gummi glaslister i forskellige breder.
undgå plexiglas, brug lexan det flækker ikke, og er let at arbejde i. gummilister er ok. men det skal være nogen der passer til bådtykkelse og rudetykkelse, så skal det nok blive tæt.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Ok jeg tjekker lige de gummilister en exstra gang for jeg har alt udstyret til at sætte sådan noget i men tjek den her side det ser rimeligt ud med prisen for Plexiglas men jeg ved ikke om der er lexan det tjekker jeg http://www.nordiskplast.dk/produkter/produkter.asp
Annonce
Husk på at Lexan er blødt som smør, bare man kigger på det kommer der en ridse ;-)

/Hideout

 

Ja det er muligt, men så er der den type der hedder Perplex den er lidt hårdere i overfladen men knapt så gennemsigtig, dog rigelig til at der kommer lys ind i kahytten.
Hejsa.

Har en sunbeam s 22. og jeg vil gerne have mig lavt en lazy jack ,men jeg sys det for mange penge og købe en i en butik.
Er der nogen som har nogle tegninger eller tips. hjælp mig please


Palle Pedersen, [email protected]
Øh hvad har det lige med vinduer at gøre ?
Du skal starte din egen tråd i lav båd, ikke bryde ind over en anden.

V.h. Håndværkeren
Hej Pallepedersen hov hov det er mit indlæg:-)
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis