Nye ruder til gl.båd. Plexiglas??

Hej jeg har nogle ruder i min båd der er utætte jeg ror sipelthen de er for små(de er med gummiliste) jeg overvejer at sætte plexiglasruder i med bolte, lidt som en maxi. Er der nogen der har nogle råd til det éller hvor der er et godt sted man kan købe sådan noget glas, jeg har hørt at det skulle koste en kold krig. De skal dække 2 ruder i hver side så ca 1,2m lange eller synes i bare jeg skal tætne mine gummilister.
Glæder mig til at høre fra jer.
Hej jeg har nogle ruder i min båd der er utætte... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Rolig nu.. Palle er helt ny her.. så velkommen til Palle...
skriv en ny tråd... du er kommet til at skrive i en anden tråd som handler om vinduer..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hej
Jeg har arbejdet i udviklingsafdelingen ved det firma som laver blandt andet Faltec og Crawford porte - her bruger man plexiglas til vinduer.
Plexiglas (PMMA eller Acryl) er mest anvendt - det tåler ikke at blive rengjort med sprit - så sprækker det.
SAN kan også anvendes, men det er ikke UV-stabilt, så det bliver gult og skørt med tiden.
Polycarbonat må være det i kalder Lexan, er også det som man kalder skudsikkert glas - det er rigtigt at det nemt ridses, men det gælder mere eller mindre alle typer plast glas.
Jeg vil også stemme på gummilister - købes det for billigt (I blødgjort PVC) vil blødgørerne fra gummilisten kunne vandre over i "glaspladen" og give revnedannelser - specielt når solen får lov til at varme kontruktionen op.
Hvis montage med gummiliste ikke kan lade sig gøre, eller fravælges, så ville jeg montere glasset med silicone, butyl eller evt dobbeltklæbende skumtape og en ramme der trykker fra den ene side.
Plastglasset har normalt ikke samme thermiske udvidelseskoeffient som rammen, og skal derfor have plads til at arbejde.
Jeg har en 15Hk's suzuki påhængsmotor 2 takt, som kun er et år gammel.
Den var på søen for første gang i år denne weekend - den gik simpelt hen af ht.
Noget tydede på at flyderventilen i kaburatoren ikke kunne lukke.
Efter en adskillelse af kaburatoren fandt jeg en del hvide krystaller rundt omkring det rør som holder hoveddysen - jeg formoder at det er parafin og måske dannes i frostvejr af den totaktsollie som jeg anvender?

Er der nogen der har et godt bud på hvorfor disse krystaller var der?
Vil det være tilrådeligt at tømme kaburatorens svømmerhus for benzin, når påhængsmotoren stilles tilside for vinteren?
den med motoren kom galt i byen - det forvirrer lidt med hvad "nyt indlæg" betyder.
Hej alle! har købt en ældre motorbåd med en perkins motor 4.108 ferskvands kølet, motoren køre fint nok men jeg ved ikke noget som helst om den, og ville gerne have en manuel for denne motor , så jeg kan lave de reprationer der må komme hen af vejen, hvis der er nogle af jer der har en som jeg kan købe eller få et kopi af den ville jeg blive meget taknemlig, på forhånd tak. hilsen Visborg.
Citat fra dilbert

den med motoren kom galt i byen - det forvirrer lidt med hvad "nyt indlæg" betyder.

Det er fordi du skal skelne mellem nyt indlæg og ny tråd.

Når man vil spørge om noget eller diskuterer noget starter man en "Ny Tråd" og når man så vil svare i en "Tråd" laver man et "Nyt Indlæg"
Og ja.. det er vist alle der kan blive lidt forvirret i starten, og de gamle hunde (inkl. undertegnet) klikker også forkert ind i mellem

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Citat fra grandoldman

Det er fordi du skal skelne mellem nyt indlæg og ny tråd.

Når man vil spørge om noget eller diskuterer noget starter man en "Ny Tråd" og når man så vil svare i en "Tråd" laver man et "Nyt Indlæg"
Og ja.. det er vist alle der kan blive lidt forvirret i starten, og de gamle hunde (in kl. undertegnet) klikker også forkert ind i mellem


ja det kan jeg godt se, at jeg fik sendt det forkerte sted hen, undskyld! men jeg er helt ny herinde, og som du skriver kan man godt blive lidt forvirret med alt det der kan gøre på sådan en maskine, men tak for oplysningen! hej - hej hilsen Visborg
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis