Renovering af badværelse

Hej
Jeg skal igang med at renoveret mit badeværelse på 1.sal.
Badværelset er 3 x 2 meter og indholder et badekar, et typisk 70 badeværelse med orange filser.
Jeg havde tænkt mig at fjerne badekarret, fliser, og erstatte det med et opmuret bade-niche og lægge gulvarme, nyt vask og toilet kumme.

Jeg har set på fliser i Bauhause, er der nogen der har erfaring med deres materiale kvalitet. Fliserne variere fra en pris på 99 kr. m2 til 500-600 kr..
Hvad er kvalitets forskellen i dem som koster 99 og dem koster 350.
Lyder lidt dumt men vil meget gerne høre om jeres erfaring .
Da jeg skal have håndværker til at udføre arbejdet vil jeg høre om der er meget, at spare hvis man selv rydder badeværelset,fliser, kumme, vask samt badkar.

Hvilken håndværker skal man have fat på for ovennævnte, hvis opgaven ikke skal udføres af et firma som foretage en totalentreprise.

Tak.confused
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er meget at spare ved selv at rydde, gøre klar til håndværkerne og sidst men absolut ikke mindst sortering og børtkørsel af affaldet til genbrugen.
Du kan let risikere at skulle af med kr 1,10 + moms pr kg, + timeløn + kørsel + moms, hvis håndværkerne skal fjerne affaldet og kører det til deponering.
Jeg ville aftale med håndværkerne hvor meget og hvordan nedbrydningen skal foregå.
Det er ikke noget jeg finder på, men er erfaringer fra en fjernsynsudsendelse om netop et sådant ærinde. At de så smadrede/ødelagde håndværkerens bil, de havde lånt og kom til at betale erstatning for den er en helt anden tåbelig sag! :-)

Med venlig hilsen
ktm

 

" At de så smadrede/ødelagde håndværkerens bil, de havde lånt og kom til at betale erstatning for den er en helt anden tåbelig sag! :smile:"

ÆV - hvorfor ser jeg aldrig den slags udsendelser ? biggrin Men ja, der er penge at spare ved at lave "lorte" arbejdet selv. Alt hvad der hedder nedbrydning, opgravning og bortkørsel er nogen de fleste håndværkere helst vil slippe for. Jeg kan nu også godt forstå at efter 4 år i lære er det nok ikke lige at hive gamle fliser af, en murersvend synes er mest udfordrene.

MHT fliserne. Fliser findes i forskellige styrkeklasser og design/størrelse. Hvis du f.eks. skal have fliser i en entre, skal den jo helst have en høj slidstyrke. Er det til noget udendørs, trappe eller lign, skal den være frostsikker. Det er også dyrere at fremstille en højglanspoleret granitflise, end en letbrændt glaseret teglflise. Deraf de forskellige priser.

Du skal også tænke på at nogen fliser hurtigt ryger ud af produktion, så hvis du efter et år gerne vil have de samme i badeværelset nedenunder, så er de billigere slagtilbuds fliser nok ikke det bedste valg.
Vær også opmærksom på, at billige fliser ofte ikke er glaseret på kanterne.
Disse kanter er ofte synlige på udadgående hjørner.
Jeg er natop færdiggjort et badeværelse på Frb., her skulle jeg fjerne ALT - det er naturligvis dyrere, da det godt kan tage lidt tid at bryde gamle fliser op, så ja du sparer da en del ved at gøre det hårde arbejde. Ligeledes kan du spare på at køre affald væk.

Omkring flisekvalitet, så er udvalget enormt, det du skal kigge efter når det er til gulv, det er slidstyrke - for det betyder en hel del.


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis