Puch Maxi K Adskillelse af motor

Hej.. Jeg er en ejer af en Puch Maxi K, kunne godt tænke mig og skille motorblokken ad, men er det muligt uden en svinghjulsaftrækker har løsnet de 12 skruer der holder den sammen, men den løsner sig ikke fra hinanden?

Og hvis man så skal have en svinghjulsaftrækker hvor kan man så købe en udover Thansen,.. bor i næstved?
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sådan en må du kunne købe i www.biltema.dk som jo ligger i Næstved. De er 100 gange bedre end thansen.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hej Tak for svaret..

1. Biltema har en aftrækker men jeg er ikke sikker på den passer til en Puch??

2. Den her den er lavet til Puch Maxi K, men ville nødigt gå i Thansen -

http://www.thansen.dk/product.asp?c=1543861455&n=-2039455790&pn=-2039718947

Hvis der er en der ved hvor man kan købe den eller lign. så jeg kan få skilt min motor ad??

På forhånd tak..
jeg ved at der er mere end 12 bolte i motor blokken, kig efter nogen flere, de kan godt side godt gemt.. :-)

du skal ha topstykket, cylinderen, tændingsanlæget, og sving hjulet af.
jeg har selv skildt ca. 30 puch maxi motore ad :-)

bare spørg løs !

mvh. bbccooll

ps. hvis du ikke har en svinghjuls aftrækker, så kan du bruge en gummi hammer og banke forsigtigt på ydersiden af svinghjulet samtidig med at du hiver ud i det. du kan få en svinghjuls aftrække mange steder. bil eksperten som ligger i næstved har en og også t-hansen. jeg kan godt forstå du ikke vil handle i t-hansen, men lige presis deres aftrækker er god kvalitet. :-)
Man kan ikke bruge de aftrækkere de har i Biltema?
Hej .. Jeg har fået møtrikken på svinghjulet af - temmeligt svært, men skal møtrikken i højre side (Kick Starter) ikke også af??

Heldigvis en gammel motor blok!!
du skal ikke ha noget af på kick starteren. ( kun de 5 el. 6 bolte som spænder kick starter skjoldet fast :-) du skal huske at ha en pakning til kick starter skjoldet når du har haft det af. du skal også købe ny motor olie og fylde på når du skal samle den igen ( jeg kan ikke huske hvad den hedder men olien skal være lysserød, og ikke andre farver ( kun lysserød !!!! ) bare sid det skal være til en puch maxi. de har den i t-hansen og den er lige som den skal være :-) har du ellers fået svinghjulet af ?
en aftrækker koster 49kr. i t-hansen
Hej nej jeg har ikke kunne få fat på en aftrækker, de har den ikke på lager i thansen lige for tiden..
Et lille trick som jeg har brugt på andre Puch motorer.

I svinghjulet (på visse motorer ihvertfald) er der gennemgående huller ude i siden. Du skal så bruge to bolte der passer i gevindet samt et stykke fladjern (3 mm tykt eller så'en). Fladjernet skal forsynes med huller der passer så du kan spænde det tværs hen over krumtappen. Efterhånden som du spænder boltene presse svinghjulet af, helt uden vold.

Det kræver lige lidt omhu når du måler ud til hullerne, men ellers er det lige ud af landevejen.
Hej .. Jeg tror det bliver en aftrækker fra thansen,,da de sidder på markedet til sådanne ting..
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis