Skære i glasflise

Hej, jeg er ved at forberede en renovering af mit badeværelse, men da jeg har lige skæve vinkler hist og her, bliver jeg nødt til at skære i nogle af fliserne.

Jeg vil rigtig gerne have disse glasfliser på gulvet i mit bad: http://www.ccvejle.dk/upload/DT-TRADE/cc-vejle/Fliser/Glasmosaik/Flis_Crystal-Africanmix_23x.jpg men kan man skære i dem uden de går i stykker, og hvad bruger man dertil?

Jeg har mulighed for at låne en vådfliseskærer, kan sådan en bruges dertil?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

Jeg tror ikke du kan bruge en vådskærre, tror hellere at du skal bruge en glasskære. Ellers må vide det hvor du køber fliserne ?

PE

Det kommer an på hvor store de er. Har selv lige lagt Evers glasfliser 10x10 på gulv og 5x5 på vægge. Jeg prøvede med en glasskære men endte med at købe mig en vådskærer til 10x10. 5x5 fliserne blev klippet med en flisetang. Man skal bare skære forsigtigt. Det bliver ikke et super clean cut men det fungere. Jeg kan også anbefale at have noget maling i den farve som er malet bag på flisen, det sker at det splintrer en smule og så kan man selv lige lappe.

Jeg vil aldrig anbefale nogle at sætte glasfliser op som skal skæres til. Det er mega besværligt men flot når det sidder der.

Held og lykke med det.

 Bungalow... Nu med helt ny 1.sal. - www.plusa.dk/hus

Citat fra AndersA

Det kommer an på hvor store de er. Har selv lige lagt Evers glasfliser 10x10 på gulv og 5x5 på vægge. Jeg prøvede med en glasskære men endte med at købe mig en vådskærer til 10x10. 5x5 fliserne blev klippet med en flisetang. Man skal bare skære forsigtigt. Det bliver ikke et super clean cut men det fungere. Jeg kan også anbefale at have noget maling i den farve som er malet bag på flisen, det sker at det splintrer en smule og så kan man selv lige lappe.

Jeg vil aldrig anbefale nogle at sætte glasfliser op som skal skæres til. Det er mega besværligt men flot når det sidder der.

Held og lykke med det.


Hej Anders.

Man kan købe små slibeklodser, med forskellig kornstørrelser. De er speciel til at slibe flisekanter. biggrin

PE

Jeg har lavet flere badeværelser med glasfliser,og det KAN blive rigtig pænt.
Dog er det noget forbistret lort at have med at gøre.
Jeg plejer for sjov at sige,at de glasfliser besidder ALLE de egenskaber ved en flise som man ikke ønsker.
De er skæve, ude af vinkel, svære at skære, ikke lige tykke osv. osv.
Det skal lige siges, at jeg ikke er sikker på om fabrikatet er det samme som du nævner.
Men som sagt kan det blive pænt.

Måden jeg har gjort det på, er ved at ridse dem med fliseskærer/glasskærer, for derefter at skære langs ridsen med en vådskærer. På den måde får man et rimelig rent snit.
Som det også nævnes er det ofte nødvendigt at male dem på bagsiden fordi der springer små stykker af. Det kan ses hvis der ikke males.
Desuden skal der bruges briller og høreværn.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også