Isolering af væg.

Hej.
Jeg har købt et hus, hvor der i forlængelse af huset er stald. Mit problem er at jeg har et koldt badeværelse, hvilket skyldes, at to af væggene føles lidt kolde, da der på den anden side er stald. Det lyder måske lidt kludret, men jeg ville gerne isolere væggene på staldsiden, da der ikke er plads til at isolere inde i badeværelse. Hvordan skal jeg gribe det an ? Kan man bygge et træskelet op og isolere ude i stalden. Hvor skal dampspæren være, hvis der skal være nogen?

Håber på lidt råd...

Jeg har vedlagt en primitiv tegning. Jeg vil gerne have isoleret, hvor det er rødt.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Dampsærre er ikke nødvendigt/ønskværdigt i en rumdeling.
Du skal "bare" lægge et skelet som du selv er inde på, og så sætte eks. en masse isolering ind, og så lægge en ny brandsikker væg (eks gips) på ydersiden af dit skelet.

Hvis du vil have det VILDT let, så går du ned i dit lokale byggemarked og køber gipsplader med isolering påmonteret, så skal du bare klaske at par metal lægter op ad dine vægge og skrue pladerne fast (og selvfølgelig skære dem til i den korrekte længde), og så spartle/slibe/male bagefter.
Hej.

Hvis du gerne vil have mus i din konstruktion, så lav den i træ/gips.

Hvis ikke ønsker de små djævle, at lave gange i din isolering, så lav den i multiblokke og luk den godt i toppen. Derved har du også en brandsikker væg.

Ps.
Gips med skumisolering på bagsiden er meget kostbart og egner sig slet ikke til at være i en stald.

PE

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Som Twist skriver så er det ikke nødvendigt med dampspærre i en rumdeling, men da der reelt er tale om en ydermur idet stalden er uisoleret/uopvarmet så vil jeg mene du skal have en dampspærre

Hvis vægene mod stalden er mursten, gasbeton, leca osv. så behøver du ikke dampspærre, da disse materialer funderer som dampspærre, hvis du har en trækonstruktion, gips osv. så skal du have en dampspærre, dampspærren skal sidde på den indvendige / varme side af isoleringen

Venlig hilsen

Klaus
Tak for de gode svar. Væggen er muret op af lecablokke (mener jeg det hedder), så det vil altså sige, at der ikke skal nogen dampspærre til. Så må jeg bare sørge for, at der ikke kan komme mus ind bag ved isoleringen.
Gør som os andre der ikke vil have mus.... Investér i en kat (!)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
[Indlæg slettet]

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

He he. Har skam to af slagsen ;-)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også