Testamente

Hej herinde

Er der nogle alternativer til en advokat til 2.400-7.000,-, hvis man vil sikre sig iforhold til et papirløst forhold?

Mvh

Kasper
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg slap med 1500,-

Det var konen der lavede research. Og hun sagde at der ikke var andet der gjaldt!
Jeg ved ikke om det er rigtigt, men det er der sikkert andre der gør!!

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Hvis det bare er XX arver alt efter mig, så er det et notar testamente det bedste. Det kan ikke anfægtes. Tal med dommer kontoret.

Mvh Thomas

Hvis det her udelukkende handler om 2 personer uden børn, udfærdiger du et dokument, hvori der står følgende:

I tilfælde af den enes død, ønsker vi (xx og yy) at begunstige den anden mest muligt.

Det underskrives af jer begge og to vitterlighedsvidner.

Derefter sørger i for at nødvendige pårørende tildeles en kopi. Forskellen på det her og det notarpåtegnede, er at jeres pårørende selv skal finde dokumentet frem hvis noget sker, hvorimod det stemplede dukker op af systemets gemmer i det øjeblik behovet er der!

Men gå dog på rådhuset - det er en god oplevelse, der giver ro i sjælen og med lidt held kan i køre på den samme busbillet hjem, hvis problemet er penge! Desuden forenkler det sagerne alvorligt hvis der f.eks. skulle være noget med børn fra et andet forhold, som jo ikke er ualmindeligt i vore dage.
Prøve at kigge på http://lavtestamente.nu - her kan du oprette et testamente online via et intelligent spørgeskema, hvor du svarer på de spørgsmål, som advokaten ellers ville spørge dig om. Når du har udfyldt spørgeskemaet, bliver det sendt til vores advokater, som sørger for at oprette testamentet og sende et udkast til dig, indenfor 2 hverdage efter at du har udfyldt skemaet. Herefter kan du gå til notaren og få det underskrevet, hvorefter det er gyldigt.

Tråden er fra 07 - tror du ikke det testamente er skrevet for længe siden??


Sniffer  
Jeg har anmeldt den som reklame, men Adm. mener den "lige kan gå an"

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hvis der er nogen, der læser med på denne gamle tråd, så får I lige en fagpersons input til lidt om testamenter.

Der findes efterhånden mange måder at udarbejde et testamente på. 

Den traditionelle - hos Advokaten - vær OBS på følgende:

  1. Laver advokaten testamenter til daglig, eller er testamenter en bi-ting?
  2. Er det advokaten selv, der laver det endelige testamente eller er det en sekretær?

Hos juristen - Vær OBS på følgende

  1. Er juristen helt nyuddannet, og har "bare" forsøgt sig med at lave en virksomhed, der sælger testamenter?
  2. Er dette noget, som juristen er ekspert på, eller er det en bi-ting?

Den nye - testamente online vær OBS på følgende

  1. Er du sikker på, at du ved, hvad du svarer på? Du skal være helt sikker på, at du forstår det spørgsmål, som du besvarer, ellers bliver testamentet ikke korrekt.
  2. Ikke alle online-udbydere, sender et testamente til dig. Flere indsamler bare dine data og ringer dig efterfølgende op. Det er derfor ikke "rigtig" online.

Det var et par fif, når der skal vælges måde at oprette et testamente på (såfremt, der er nogen, der læser denne gamle tråd).


Jørgen - Dokument24
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis