remvoks

Er der nogen, der ved, hvor man kan købe remvoks? Helst i Østjylland, og allerhelst i Horsens eller Århus
21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Hvor du kan købe remvoks ved jeg ikke, men jeg ved at hvis der er fordi din rem hyler, er det fordi den er for løs, eller for slidt, så den kører i bunden af kilehjulene. I første tilfælde skal den bare strammes, og i andet, skal den fornyes, og det mener jeg er billigere end at købe en bøtte voks.
Men det er måske ikke til din rem. ???
Mvh autoole
Min kilerem har altid hylet, ny eller gammel, og min mekaniker siger, at det skal jeg blæse på. Men jeg er træt af at høre på det. I gamle dage brugte vi remvoks til eksempelvis tærskeværkerne, så jeg forestillede mig, at det var emulighed. Jeg har hørt om silicone, men har ikke prøvet det. Kileremmen kører rundt i en firkant, fordi den skal drive 4 ting, og derfor har den en lille anlægsflade.
Kileremmen har altid hylet, ny eller gammel, og lmin mekaniker ksiger, at det skal jeg blæse på, men jeg er træt af at høre på det. Derfor forestiller jeg mig, at remvoks kunne være en mulighed. Det kender jeg fra gamle dage og brugte det på tærskeværket. Jeg har hørt om silicone, men aldrig prøvet det. Remmen kører i en firkant, fordi den skal drive 4 ting, og derfor har den en lille anlægsflade.
Jeg her brugt sillcone på kileremme og de glider ikke af den grund. Måske lige de første sekunder efter ..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Annonce
der er flere muligheder ,du kan få noget der hedder remspray, og jeg har selv brugt noget der hed B-lube, kan desværre ikke huske hvor det er købt

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

remspray produceres af NorDen olje a/s Boks 122 DK-9560 hadsund tlf.98571188 kan ikke huske hvem der forhandler det

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

det kunne måske være en løsning at indskyde et hjul, som tvang remmen mere ind i skiven, men jeg kan jo ikke se det her fra.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Det med flere hjul kan ikke lade sig gøre. Remspray lyder fornuftigt, og jeg har så nogle måneder til at finde ud af, hvor det kan købes. Jeg siger hermed tak for oplysningerne og glædelig jul. Jeg skal nu i byen for at købe øl og brændevin, thi det er i dag min fødselsdag, og den skal og bør fejres med maner og stor grundighed. Dertil hører, at ingen går ædru i seng.
Jamen så tillykke med dagen.
(Så gir han nok en lille en)
engang havde jeg et tilsvarede problem med en fræsemaskine der var vildt
overbelastet
løsningen blev at køre til apoteket eller osse var det matas
men der kunne man købe harpiks i pulverform
prøv at gi den et drys af det.
biggrin

Hitman
Alt er let.( hvis man ka )
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis