Badeværelse ( Fliser )

Jeg har et badeværelse med fliser fra gulv til loft over alt. Der begyndte at opstå revner her og der fra loft til gulv...

Jeg har så banket fliserne ned med hammer og mejsel. De sad temmeligt løse alle sammen. De var ikke trykket ordentligt ind i fliseklæberen ! Byggesjusk.!

Spørgsmålet er om skal jeg have alt fliseklæber ned eller om skal jeg bare pudse det over med spartelmasse for vådrum ?

Fliseklæberen sidder rigtigt godt fast, så det har jeg nærmest opgivet med hammer og mejsel. Det er mange mm2

Er der andet udstyr, værktøj til at gøre væggen ren med ? nye fliser der hvor der er vådområder.

Håber på nogle gode svar.

Mik
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når jeg tager fliser ned bruger jeg en De walt borehammer på mejselfunktion med en bred mejsel.

Det er svært at give bedste råd uden at have set dine vægge, men det lyder måske som om det var hurtigst at pudse væggen op med mørtel eller måske med fliseklæb? Jeg ville ikke spartle. Du skal nok bruge rigelig med tid til at rette væggen op, så henter du det ind når du skal sætte fliser op senere. Du skal jo også vådrumsforsegle.....

Spørg igen, hvis det ikke er nok.....

Tommy

Fremgang kommer af en positiv mental indstilling.biggrin


http://www.euroterm.dk
Hej.

Vi skal lige have lokaliseret hvad væggene er lavet i ?
Var/er der bløde fuger i hjørner ?

Afretning af væggen kan du gøre med gipspuds som du spartler på 2-3 gange med et lille et lille stålbrædt. Ca 2 dage efter når pudsen er tør kan du slibe overfladen glat.

PE

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Citat fra euroterm

Når jeg tager fliser ned bruger jeg en De walt borehammer på mejselfunktion med en bred mejsel.

Det er svært at give bedste råd uden at have set dine vægge, men det lyder måske som om det var hurtigst at pudse væggen op med mørtel eller måske med fliseklæb? Jeg ville ikke spartle. Du skal nok bruge rigelig med tid til at rette væggen op, så henter du det ind når du skal sætte fliser op senere. Du skal jo også vådrumsforsegle.....

Spørg igen, hvis det ikke er nok.....


Hej.
Måske du bruger fliseklæb til at rette vægge op med, men jeg synes ikke det er noget du skal råde andre til at bruge!
Vådsikring, hvor vil du påføre det, måske i hele badeværelset

PE

Du kunne evt. også sætte vådrumsgips på alle vægge, så slipper du for det store spartlearbejde og er sikker på at få helt lige vægge.


Hej
Havde samme problem i badeprojekt 2, da jeg så begyndte at hamre lidt ned, så havde jeg en anelse om at gammel afløb måske var utæt, og ganske rigtig, Gulvet lå faktisk i midten og svævede et par cm i luften, men med det solid betonlag, kunne man ikke mærke det.
Enden blev at også gulvet kom op og under gulvet havde man ikke fyldt sand,men muldjord ind og jorden var godt våd, pga. af utæt afløb.
Så jeg måtte fjerne 150 cm jord, før jeg kom på sandunderlag, og det næste var så at de 2 af væggene ikke havde sokkel helt ned i den dybde, så jeg måtte understøbe disse 2 vægge.....derfor havde fliserne revner, det var væggene der havde sat sig.....Nå men nu har vi et totalt nyt badeværelse, selvreneoveret, dog har vvs lige lagt rørene, som de skulle og til slut koplet dem til....NB. Min rørskadeforsikring fik jeg dog rystet 20.000 ud af, men jeg tror jeg kunne have fået 10 mere.......men de var så flinke at betale, også
ved at lave det selv

Med venlig hilsen

Søren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Til PEV: jeg bestemmer ikke over dine råd til andre, så hold næsen væk fra mine.

Tommy

Fremgang kommer af en positiv mental indstilling.biggrin


http://www.euroterm.dk
Hej
Skal du også have nye gulvfliser på..._?
Og selvfølgelig skal du vådrumssikre væggene, ellers er det jo byggesjusk.

Med venlig hilsen

Søren
Citat fra Anjins-Honey

Hej
Skal du også have nye gulvfliser på..._?
Og selvfølgelig skal du vådrumssikre væggene, ellers er det jo byggesjusk.


Hej.
Skal alle væggene vådsikres ?

PE

Hej Pev

Det ved du da, med din beskæftigelse ,på rygraden ikke, så hvorfor spørge...
Jeg har lavet mine 2 badeværelser og de var under der arealkrav som er påkravet, så jeg skulle
vådrumsbehandle det hele.wink

Med venlig hilsen

Søren
Der er jo altid byggefirmaer, der laver sjusket arbejde. Et af dem af et bulgarsk firma. Ben Building Company - bbyg v/ mesteren Dimitar, der ikke kan lave andet end sjusk. Se bl.a. hvad Anne har skrevet om dette firma: "Anne Olhoff - Roskilde

22.10.07
Det var let at komme i kontakt med Ben Building Company, og de overholdt aftalen og kom som lovet. Prisen var hverken lav eller høj, og håndværkerne ryddede pænt op efter sig. Imidlertid blev arbejdet udført uprofessionelt, og resultatet er så sjusket, at vi får nogle andre til at sørge for en tilfredsstillende afslutning."

Hvordan kan Bbyg have lov at fortsætte i Danmark er det umuligt at forstå.

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også