Arvestykke: Mormors spisestue

Hej,

Vi har fået overdraget mormors gamle spisestuemøblement: 5 stole og et spisebord. Vi vil gerne sætte møblementet fint i stand.

Stolene har et aftageligt sæde, så det bliver ikke vanskeligt at ombetrække dem.

Både bord og stole er i mørkt træ (mahogni-agtigt), og jeg tror de måske har været lakerede i tidernes morgen. Overfladen er i dag slidt og grim, primært på stolene. Ifølge mormors datter, stod møblerne meget smukt og skinnende, når mormor havde 'givet dem en ordentlig omgang', men det er uvist, hvad denne behandling bestod i.

Hvem har et godt forslag til behandling: slibning, olie, voks, lak ???

- Kristine
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Kristine.

Det er svært at besvare dit spørgsmål, for hvor medtaget er møblerne?

Vores møbler får møbel-polish, og min kone bruger noget der hedder møbelspray fra Johnson i det daglige, og når det skal være rigtig fint Pledge med bivoks ligeledes fra Johnson.

Det lugter (rædselsfuldt) parfumeret - men møblerne bliver meget flotte.

Det eneste jeg synes er, at det virker som om der kommer en hinde på dem (du kan næsten fornemme, at jeg var negativ fra start, så nu har jeg fundet på: dårlig lugt, hinde osv.) - men ok, de har nu fået det i mange år - er fortsat pæne, og den hinde jeg opfatter - er ikke polish'en, som jeg havde forventet, der sætter sig tykkere og tykkere for tilsidst at krakelere, for selv efter mange år er det (irriterende) pænt.
Vi mænd, har jo ikke altid ret .......... men næsten :rolleys:

Jørgen

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af Jørgen (den 27-10-2000).]

Med venlig hilsen

Jørgen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis