Kolde radiatorer/gulvvarme under gasfyr-niveau.

Hej
Jeg er løbet ind i lidt problemer med mit centralvarmeanlæg. Jeg har et Vailant gasfyr i kælderen (ca. 1 mtr. over gulv) (Se evt. tegning).

Jeg har problemer med at forsyne/opvarme de radiatorer/gulvvarme, som ligger under niveau af gas-fyret. Radiatorer som sidder højere end
gas-fyret, men hvor rørene til radiatoren (tilføringsvejen) går under niveau på gas-fyret har jeg også svært ved at forsyne (bliver ikke
ordentlig varme).

Det drejer sig altså om radiator: 1, 2, 4, og 5, samt gulvvarmen i kælderen.

Har luftet radiatorene ud, samt motioneret alle termostatventiler, men lige lidt hjælper det.

De andre radiatorer på 6, 7, 8 og 9 virker fint, der er ikke åbnet særlig meget på termostaten (trin 2-3), og de er dejlig varme.

Hvad skyldes at jeg ikke rigtig kan få gang i de andre radiatorer/gulvvarme (de har virket)?

Mvh.
Henrik
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
har du vand nok på anlægget? det kunne tyde på en luftprop et eller andet sted,er der vand nok på ,så prøv at lukke alle radiatorer , og så åbne 1 af gangen og se om du kan få cirkulationen i gang igen

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Trykket er mellem 1,5 og 2 bar, og det er yderst sjældent jeg fylder vand på.

Vil afprøve din fremgangsmetode en af dagene, når jeg får gang i brændeovnen smile
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis