Laderelæ på golf 1

Jeg kan se på diverse tråde,at vinteren nærmer sig, for mange har som mig fået start problemer af den ene eller anden art.
Jeg har længe kæmpet med at mit batteri ikke vil lade og ladelampen lyser svagt hele tiden.
Har prøvet mange ting efterhånden,men nu mangler jeg at tjekke eller skifte lade relæet. MEN !! er der nogen som ved hvor de har gemt det på såden en gammel Golf 1 fra 1982 ??? for jeg kan ikke lige finde det.

Flemming

For nærig, til at betale "proffer"
Så derfor "lav det selv"biggrin
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er nok en elektronisk laderegulator, der er indbygget i generatorens kulholder.
Dette er f.eks. tilfældet, hvis det er en Bosch generator.
Kullene bliver som regel slidt ned før regulatoren giver op.
Hvis man har mod på at lodde, kan man skifte kullene alene, men det enkleste er at skifte hele enheden.
Selvom man måske ikke handler hos Thansen, kan man udnytte deres reservedelsprogram for at se hvordan tingene ser ud.

http://www.thansen.dk/product.asp?c=1531126639&n=430079503&pn=453915216

Kulholder og regulator er den sorte runde ting bagpå generatoren, monteret med to skruer.

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
OK !!

Det var en af mulighederne vi diskuterede,men var ikke sikker.
Så vidt jeg ved kan jeg køben en ny kulholder,og så er spørgsmålet bare om det er med regulator.

Tak for svaret

Citat fra Flemming J

OK !!

Det var en af mulighederne vi diskuterede,men var ikke sikker.
Så vidt jeg ved kan jeg køben en ny kulholder,og så er spørgsmålet bare om det er med regulator.

Tak for svaret

som du nok har set har jeg samme problem, blot med modellen nyere wink og i morgen ved jeg så med sikkerhed om det er kulholder/laderelæ

den koster ikke den store formue
http://www.krogslund.dk/?site=visreservedel&ID=94636863a0e032a52f47d84e344f3731f26e225

122,50 hvis det altså er den viste, og den er med laderelæ
mener nu os med ret stor sikkerhed at det var den type der sad på min gamle Golf I 1,1 fra 76 selv om det efterhånden er en del år siden jeg måtte lade den gå bort sad

Mvh
Gert

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Hej
De omtalte relæer fåes som uoriginale og koster lidt forskelligt afh. af hvor meget forhandleren vil tjene, men vil typisk ligge omkring en 100 mand.
Når relæ/kulholder er skruet af sidder der på diodebroen i hullet hvor relæet sidder en fjedrende kontaktarm, som skal slibes let i enden med smergellærred. Samtidig kontroller kommutatoren for slitage, der kan blive en dyb fure der hvor kullene kører, og de kan blive så dybe at der ikke er kobber tilbage.
Huset hvor relæet skrues fast slibes ligeledes så der er god stelforbindelse.
Efter montering skal kullene lige slides til, før den lader optimalt.
Mvh autoole
Citat fra Gert.m

som du nok har set har jeg samme problem, blot med modellen nyere wink og i morgen ved jeg så med sikkerhed om det er kulholder/laderelæ

nå jeg fandt ud af at på min var det ikke laderelæ der var i udu, men desvære hele generatoren
dyre lærepenge for mig men nu triller dytten igen.
det positive i det er at jeg ikke skal ud og købe laderelæ/kulholder næste gang, for dem har jeg så rigeligt af nu :p

min mistanke på den gamle generator er at diodebroen er død men mine sparsomme evner som autoelektriker gør at jeg ikke orker at fejlsøge på den.
den er dog sat på hylden til der kommer overskud og tid til at pille biggrin

Mvh
Gert

mvh

Gert Møller

Annonce
Hej Alle
Tak for flere gode råd og vejledning.
Jeg har nu skiftet kulholderen med lade regulator,MEN det ser nu ikke ud til at have udrettet mirakler,min ladelampe gløder stadig hele tiden.
Så nu er mit håb at de nye kul bare lige skal slides til,som Auto ole nævnte noget om,men hvor længe jeg så lige skal vente på det er jo spørgsmålet.
Og er det ikke det, ja så er jeg også på herrens mark.

Citat fra Flemming J

Hej Alle
Tak for flere gode råd og vejledning.
Jeg har nu skiftet kulholderen med lade regulator,MEN det ser nu ikke ud til at have udrettet mirakler,min ladelampe gløder stadig hele tiden.
Så nu er mit håb at de nye kul bare lige skal slides til,som Auto ole nævnte noget om,men hvor længe jeg så lige skal vente på det er jo spørgsmålet.
Og er det ikke det, ja så er jeg også på herrens mark.

tror desvære du kommer til at vente længe! sad
jeg havde som sagt samme problem med min G2 og det var generator der var defekt. og jeg vil tro at det er det samme hos dig.
hvis du kender en der kan måle din generator igennem og evnt rep den så gør det.
jeg måtte bløde hele 1200,- hos Thansen for en ny til min
hvilket egentlig ikke er så dyrt igen, men det er jo snart jul så det var lidt surt skulle bruge de penge på bilen, men med en højgravid kæreste så kunne det jo ik vente rolleyes

mvh

Gert Møller

Hmmmmmmm.
Du har ordentlig stel på din motor og generator.?????
Mvh autoole
Ja det kan godt ske det er min generator,men det er nu underligt,for den er under 2 år gammel og der har ikke været noget bøvl med den.
Nej det er nok som Auto ole antyder en stel forbindelse et eller andet sted,men lige hvor ????

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis