Peugeot slingre på vejen

Hej Min Peugeot 405 st. 92 slingre stille og roligt på vejen når jeg køre, den har servostyrring. Der er lidt ratslør ca.2cm på rattet.
Er der nogen der ved hvad der skal skiftes for at klare den da det er lidt ubehageligt især når det blæser, desuden retter den ikke helt godt op efter sving ved lav hastighed. Styrekuglerne har jeg lige fået skiftet men det var ikke det
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Det kunne være karkasserne i dæk der er defekte.
Det med at den ikke retter op selv er sikkert TÅRNLEJER.
Mvh.
Jesper
Jeg har haft lignende problemer på en 309. Den har et kardanled i ratstammen placeret ude i motorrummet. Dette led er forsynet med små nålelejer. Hvis der trænger vand ind i disse (motorvask!) ruster de.
Bilen var ikke med servostyring, så det krævede også efterhånden lidt flere armkræfter at dreje. Og selvopretning var der ingen af.
Men jeg kender ikke 405'ens opbygning.
Dårlige tårnlejer lyder også som et godt bud.

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Hej tak for de gode råd
Lufttrykkes er ok, men den skal spores i næste uge, jeg tror bare ikke helt det er nok,Hvordan finder man ud af om karkasserne er defekte??
Jeg kunne godt mistænke kardanleddet i ratstammen som HansW skriver, da den ser ret rusten ud, men er det ikke noget med at tage den op på en lift og så rykke i styretøjet for at finde det "slup" der må være?
Prøv at dreje forhjulene uden servoassistance (motor standset) evt med forhjulene hævet fra jorden, for at få et indtryk af hvordan det arbejder.
Bemærk dog, at når hjulene svæver, er der jo heller ikke belastning på tårnlejerne.

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Annonce
Ok det vil jeg prøve så finder jeg nok ud af noget
tak for det
Hej
Når du skal kontrollere ratkrydsene, der er nemlig to, lader du bilen stå på hjulene, lader en anden dreje rattet med det slør der er, og kontroller især det nederste X. det er som regel det der går til, og du er ikke i tvivl, når du ser sluppet, der må intet være.
kontroller også bærekugler, da de også kan være et ømt emne på disse biler.
Rust i krydset kan binde så hårdt, at selvopretningen tildels er væk.
Toplejerne i de foreste fjederben kan også være dårlige, vi har været ude for flere gange at de original monterede lejer vender forkert, hvorved de bliver fyldt med vand og snavs, hvorved de ruster op
Mvh autoole
Tak til Autoole det ser ud til at du er proff. det er sku en dejlig side det her
endnu engang tak
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis