Nedbrudte strøer

Nedbrudte strøer
Jeg har lige revet gulvbrædderne af det, der engang var køkken, men nu skal være badeværelse. Der er 3 strøer som alle 3 er helt nedbrudte der hvor de ligger an i ydervæggen, samt hvor de går gennem en langsgående skillevæg. Da bjælkerne er i eet stykke gennem huset tænker jeg på at de jo nok er ligeså nedbrudte på den anden side af halvstensmuren, og der er min stue...
De ikke fugtige men knastørre, men man kan nærmest flå dem over med de bare næver. Det "breder" sig ca 20-30 cm fra væg og ud i bjælken, resten af bjælken er solid som var den ny. Klaplag og gammelt byggeaffald samt spindelvæv er også knastørt og der er ingen muggen lugt eller mystiske begroninger. Det er støbt/muret fundament med murpap et skifte under det skifte hvor bjælkerne ligger an.
Der skal støbes betongulv med gulvarme og alt det der, så i grunden er det jo ligemeget hvis det ikke var for at de samme strøer holder mit stuegulv oppe.

Mit spørgsmål er så følgende:

1 Hvad kan det skyldes siden træet bliver så nedbrudt uden tegn på fugt?
2 Er der grund til at bruge tid/penge på at undersøge stuegulvet - det hverken knirker, gynger eller på anden måde virker defekt.
3 Kunne det være en ide at melde det til ejerskifteforsikringen? eller er det ikke den slags den dækker?

På forhånd tak.
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Hvis du har svampedækning på din husforsikring, ville jeg bede dem se på sagen, da det kunne være et svampeangreb af en eller anden art, ellers kunne det være en mulighed at din ejerskifteforsikring ville se på det.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis