vindue spørgsmål??

Hej derude!

Jeg står og skal have skiftet vinduer i hele mit hus til foråret, og er begyndt og kigge mig lidt rundt omkring for og finde priser, kvalitet mv. Derfor har jeg lige et par enkelte spørgsmål til jer. Jeg vil have træ/alu vinduer enten som bondehus eller dannebrog.
Men hvor finder man kvalitets vinduer henne? jeg syntes der er mange om budet hvis jeg søger på nettet. Hvad er jeres erfaringer? Jeg har kigget lidt på sparvinduer.dk er det godt eller skidt?
Så kan jeg se at man kan få vinduer med friskluftventiler, men hvor mange af de ventiler skal man have? er et vindue med friskluftventil nok pr. rum eller skal det være i alle vinduer?
Jeg håber i kan hjælpe til at jeg bliver lidt klogere. på forhånd tak.
Mvh Sonni
Hej derude! Jeg står og skal have skiftet... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Med hensyn til velfac 200 og fugning, kan man da ikke med fordel bruge fugebånd?
Citat fra Kauf

Med hensyn til velfac 200 og fugning, kan man da ikke med fordel bruge fugebånd?


Hej.

Jo det kan man, men det skal monteres langt inde sad Man skal næsten være gynækolog for at montere de skide bånd.

PE

Rationels maling synes jeg er meget kritisabel.
Man kan se knaster efter 8 dage. Jeg har mest tiltro til Storke for tiden. Gider ikke legetøjsvinduer.....

Tommy

Fremgang kommer af en positiv mental indstilling.biggrin


http://www.euroterm.dk
De fleste producenter der IKKE skærer knaster fra vil alle få dette problem.
Men er det ikke lige til at tage af med lidt sprit, det skriver vinduet.dk.

Male vinduerne ordentlig inden man sætter dem i...... Jeg tror nu det er et skråplan at købe umalede vinduer, man kommer jo ikke ind bag ved og vand det kommer jo ind alle steder.

Jeg købte engang 6 partier JVK vinduer, umalede. Jeg splittede dem ad og malede alt selv (fordi jeg VILLE have linolie maling).

Det gør jeg ALDRIG igen. Jeg har valgt at tro på den industri GORI de både giver Storke og vinduet.dk er ok. Den hedder det samme 988 tror jeg nok.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Når jeg omtaler selv at male, er det så sandelig usamlede vinduer, jeg tænker på. Ellers er det da helt hen i vejret.
Jeg købte for 12 år siden en stak bondehusvinduer ved Storke og fik en rimelig rabat ved at tage dem umalede og usamlede. Siden har jeg ladet mig "nøje" med Kipa o.a. billigere sager, men på samme måde.
Det er et stort, men meget tilfredsstillende, arbejde at male i alle false og samle bagefter, men jeg har da holdt en nogenlunde timeløn ved det.
Jeg skal ikke nedgøre en industrilakering, idet jeg ikke har forudsætning herfor, men ved samme lejlighed købte jeg også nogle store vinduer til en vinterhave, som jeg ikke kunne få usamlede. De blev så leveret malet, men den lakering holder da ingenlunde bedre end det hjemmelavede.

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
Nå, man lærer noget hver dag, vidste ikke de leverede usamlet. Jeg stod selv og splittede dem ad. Så kunne man rigtig se hvordan ting som ikke var i orden blev godkendt fordi det ikke var synligt.....

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Træ/alu er der flere meninger om, min meninger er at det kan være rart ikke at skulle vedligeholde udvendigt med træbeskyttelse, men på et hus syntes jeg at aluvinduer skinner i lakken for meget. mange producenter kalder det for vedligeholdesesfri vinduer men når solen har gjort sit ved alu´en bliver de matte og så er det svært at shine dem op, da de somregel er pulverlakeret.
Min mening er at aluminium hører til på industri bygninger.

Ja ventilation er godt, jeg har i den forbindelse valgt kun at have veti-åbninger i mindre rum som soverum og baderum, da jeg i forvejen har ventilation i stuen og aldrig har fugt i bunden af vinduerne i de større rum.

Jeg kan anbefale Rationel vinduer og dører, her kan du selv vælge mål størrelser, farver etc. Og jeg har kun haft gode erfaringer med dem.

MVH

NIO
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også