udskift styresystem

Hej jeg har en gammel pc. som kører med w98 jeg vil gerne ha ME som styresystem.
så er det store spørgsmål: nu når jeg instalerer ME. hvad sker der så med de ting jeg har i pcén? forsvinder alt jeg har liggende (netbank. mailbox. medie afspiller m.m)??

Håber i kan hjælpe en uviden pc. bruger.wink
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det gør de da - læg det hele på CD-rom eller DVD - alt efter hvad du har mulighed for. Ekstern disk eller noget.

Sniffer  
Nej.
Det kommer an på om du vælger en OPGRADERING eller en fuld installation, og hvis du vælger den fulde installation, om du formatterer disken først.

Hvis du opgraderer, vil alt virke igen bagefter, men det kræver så at du har en opgraderingsversion af ME.
Hvis du installerer så må du IKKE formattere disken først, og du skal/bør nok også installere ME i et andet katalog end det windows pt. er installeret i /eg, brug c:\winme istedet for c:\windows

De fleste programmer vil dog nok ikke virke, men de filer du har lavet med dem vil du kunne tilgå efter en geninstallation af de programmer der ikke virker.
Citat fra madmax

Hej jeg har en gammel pc. som kører med w98 jeg vil gerne ha ME som styresystem.
så er det store spørgsmål: nu når jeg instalerer ME. hvad sker der så med de ting jeg har i pcén? forsvinder alt jeg har liggende (netbank. mailbox. medie afspiller m.m)??

Håber i kan hjælpe en uviden pc. bruger.wink


Hej,

du kan isætte en ny harddisk - måske kan du dog ikke udnytte mere en 15 Gb af den, men du kan installere det nye styresystem på den og anvende den som C-drev - dit gamle drev m. w98 vil så blive dit D-drev. Du kan så fra dit C-drev stadig gå ind på dit gamle drev og hente dokumenter mv.

Der kan dog være problemer med mail og netbank - her må du via en startdiskette gå ind og vælge dit D-drev som styresystem indtil du får disse ting op at køre på dit C-drev.

Men du bør nok finde en mere erfaren PC-bruger til at hjælpe dig - evt. købe en nyere PC m. nyere styresystem end ME. Med fx. XP skulle det være nemt at hente gamle mails mv.
Lige til info fra en windows og mac bruger, så er det temmelig irriterende at udskifte styresystem på PC. Alle programmer bliver slagtet og alt skal reinstalleres - lig min 1 dags arbejde i mit tilfælde. På Mac'en kan styresystemet udskiftes uden noget går tabt, det kunne Bill og de andre gutter fra Microsoft lære lidt af - istedet for blot at kopiere OS X brugerfladen visuelt burde de kigge lidt under ;-)


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis