VW Polo - tomgangs-/accelerationsproblem

Hej,

håber der er en derude der kan hjælpe mig med følgende problem:

Har en Polo GT fra '92 - den har kørt knap 235.000 km, men kører i øvrigt fint. De seneste par dage er den begyndt at køre ujævt, både når den står i tomgang, men navnlig når man accelerer i 2. gear, hvor den ofte laver nogle ret kraftige "ryk". Den lyder heller ikke som den plejer - man kan tydeligt høre, at motorlyden er "ujævn". Desuden synes jeg at have bemærket at dens benzinforbrug er øget, hvilket også ses ved, at den ryger noget mere end normalt. For nylig er bl.a. tændrørene blevet udskiftet - en kammerat siger, at problemet muligvis opstået, fordi et af dem ikke er sat ordentligt i, og at "det lyder som om, at den kun kører på tre cylindere".

Jeg har ikke forstand på biler, så jeg håber, at nogen herinde kan se, hvad problemet er...
Hej, håber der er en derude der kan hjælpe mig... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Mange ekspantionsbeholdere er jo "bare" en "dunk" på overløbsslangen i selve dækselhullet til køleren?


Dette er rigtigt på nogle biler, men så er der ikke tryk i beholderen.
Det er når trykket i kølesystemet overstiger 0,8 bar så åbner kølerdækslet og lukker trykket over i beholderen.

jeg vil sove stille ind ligesom min bedstefar. Ikke skrigende som passagererne i hans bil...
http://www.caradvice.com.au/wp-content/uploads/2007/06/1148281458-polotdi3.jpg


Dette er godt nok en diesel.. men ekspantionsbeholderen er den samme som på andre vw og der er ingen kølerdæksel på køleren så bobler kan ses/tjekkes i beholderen.
og der skal sørme noget til før der kommer vand ud ved åbning. Som det kan ses på billedet er der et stykke fra maks til åbning.

jeg vil sove stille ind ligesom min bedstefar. Ikke skrigende som passagererne i hans bil...
Hej.
Er du i tvivl med hensyn til en toppakning, og den laver stor tryk i exp.beholderen, så kontakt en der har en 4gastester. Start motoren, og stik snablen fra gastesteren ned i beholderen, men ikke så langt ned at den sniffer vand.
Er der Co visning er der udst.gas i kølesystemet, og en ny pakning er nødvendig.
Mvh autoole
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis