Kloak

I forbindelse med renovering af "hus med mulighed for personligt præg" (læs: gammelt lort) kan jeg se at køkkenvask, badekar samt vask på toilet er ført til samme brønd som regnvandet. Toilettet er koblet til en anden brønd. Jeg mener at man ikke må blande regnvand og "husholdningsvand", men er ikke sikker på reglerne herom. Inden jeg begynder at bruge de eksisterende tilslutninger, vil jeg da lige høre om nogen kender reglerne for den slags.


NB: jeg søger ikke oplysninger om hvilke autoriserede faggrupper der må/skal tage sig af den slags.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det afhænger af din kommune. Hvis kommunen har regnvandskloak, så skal man sende regnvandet til den, er der intet, ryger det hele samme sted hen.
Hvis dit tagnedløb gå til en brønd som det skal gør er der tale om en sandfangsbrønd. Spildevand må ikke tilføres en sandfangsbrønd. Så hvis jeg forstå dig rigtig er du desværre nødt til at få lavet det om.
Kloakmester.
Jeg syntes det lyder mere sansynligt at der mangler en tagnedløbsbrønd til nedløbet og denne er ført direkte til samlebrønd - tror man havde opdaget det hvis der stod lort i et sandfang

Hvis der seperat regnvandskloak i området - så skal dine strenge deles - men mener kun at de kan kræve dette når der alligevel bliver renoveret kloakker på grrunden

Den enkleste måde at se om der er seperat regnvand - er ved at se om der er en eller to rækker dæksler til brønde på vejen - hvis du ikke vil på teknisk forvaltning - så spørg de ældre beboere i området om kloakkerne er blevet renoveret/ændret

Med venlig hilsen

Fladder
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis