Bil utæt efter undervognsbehandling

Det drejer sig om en seat leon fra 2003, som jeg købte i september.

I forbindelse med købet fik den sin første undervognsbehandling på autoriseret værksted - Dinitrol (mener jeg).

Efterfølgende har den været meget dugget, når vi kører i den. Den har lige været hos forhandleren hvor han ledte efter utæthedder, men kunne intet finde. Han tørrede den og jeg har nu fået den igen.

Her i weekenden har jeg vasket bilen, inkl. undervognsskyld, og alle måtter mv. i bunden af bilen er helt våde igen.

Jeg tager selvfølgelig tilbage til forhandleren, da han skal løse problemet.

MEN er der nogle af Jer der har haft erfaring med utætheder efter en undervognsbehandling? Det skal siges, at jeg ikke kan vide om bilen var utæt inden den fik undervognsbehandling. Hvad siger I - hvad skal jeg gøre?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan meget vanskeligt være undervognsbehandlingen, der har gjort vognen utæt.
Det er meget almindeligt at for- eller bagrude kan være utætte i limningerne, hvilket du næppe kan se, idet vandet løber inde under beklædninger m.m.

Ligeledes har jeg også set, at vand kan komme ind ude fra motorrummet ved diverse gennemføringer.

Prøv at tage alle måtter m.m. ud og få tørret bilen godt igennem, hvilket er svært i denne tid. Når den er tør kan du få en til at pøse vand på vognen, medens du sidder inde i den, og finder ud af, hvor det kommer ind, eller i hvert fald i hvilket område det kommer.

Endelig kan det også være et utæt varmeapparat, hvilket giver en trist sødlig stank af kølervæske.

Har den AC, kan det også være et tilstoppet dræn, og det kan være stoppet af rustbeskyttelsesmiddel, men det er lidt langt ude, men er set.

Det er absolut ikke nemt at finde, men det skal findes inden bilen rådner op.

Med venlig hilsen
ktm

Dinitrol er ikke et "autoriseret værksted".
Bortset fra det, så hiver de alle gummipropperne i døre, bund etc. ud for at kunne sprøjte deres middel ind. Om de så har puttet propperne i igen er et stort spørgsmål...

Bent.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis