Startproblemer

Godmorgen!

Jeg er lidt uheldig med min Golf GTI 2002.
I går aftes skulle jeg ud og köre,men bilen vil ikke starte. Den var helt död.
Jeg tilkaldte vejhaelp og fik starthjaelp. Körte ca. 40 km for at oplade batteriet og alt var fint med den.
Her til morgen skulle jeg på arbejde og bilen er helt död igen...

Hvad kan det vaere???

På horhånd tak

confused
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Dert er nok natteriet.
Har du en voltmåler.-?
Hvis den ikke viser 12 volt, så er batteriet gået.
Det kan godt være at den måler 12 volt kort efter at du havde kørt den tur, men hvis den ene celler er gået, så er de 12 volt væk hurtig igen.

Med venlig hilsen

Søren
Hej.
Få bilen startet, sæt et multimeter på batteriet, og mål spændingen. den kan ved tomgang godt kun være 12V, men ved at give lidt gas, skal spændingen ryge op på min. 14.2-14.7 V, afhængig at typen af relæ.
Er der ikke den spænding, kontrollerer du om remmen er stram nok, den skal være rimelig stram, da den ellers glider.
Du skal sikre dig at polsko har god forbindelse, at stelforb. både på motor og chassis er ok, samt at + ledningen på generator er i orden.
Kommer spændingen ikke op på de 14V, kan det være batteriet der er stået af.
Skru propperne af hvis der er nogle sådan så du kan se ned til cellerne, lad en anden dreje startnøglen til start og holde den der. Du ser ned i cellerne, og er der en eller flere der bobler, er batteriet færdig.
Det kan også være generatoren der ikke lader som den skal, så kan den måles ud på et prøvebord.
Håber at dette har givet et fingerpej
Mvh autoole
Min gamle Corolla fik på et tidspunkt ny generator og nyt laderelæ. Efter udskiftningen tabte batteriet strømmen på et døgns tid, det viste sig at laderelæet var defekt, så det afladede batteriet med 2 Ampére.

Prøv med slukket motor, og alt strømforbrugene slået fra, at løsne pluspolen på batteriet. Hvis der kommer en lille gnist, når du løfter polskoen af, har du muligvis fundet synderen.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis