Skiftning af stift i radiator

Hej LDS

Er det svært at skifte de stifter som sidder bag termostat på en radiator, hvis ikke, hvordan er så fremgangsmåden.

Skal man tage alt vandet af anlægget eller kan man gøre det hurtigt så der ikke kommer så meget vand ud??

Hvis man skal tømme anlægget, skal man da også tømme hele varmtvandsbeholder?

er totalt newbee på vvs inst.
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra jjlp

Hej LDS

Er det svært at skifte de stifter som sidder bag termostat på en radiator, hvis ikke, hvordan er så fremgangsmåden.

Skal man tage alt vandet af anlægget eller kan man gøre det hurtigt så der ikke kommer så meget vand ud??

Hvis man skal tømme anlægget, skal man da også tømme hele varmtvandsbeholder?

er totalt newbee på vvs inst.


Hejsa..
Det er så let at det næsten er løgn :-) du fjerner termostaten og skruer "stiften" af.. der kommer et par dråber vand. Det vigtigste er at du har købt de rigtige "stifter".. held og lykke

Mvh Jan J
Citat fra jjlp

Tak for info Jan J

Men hvis det så viser sig ikke at være stift eller selve termostat, hvad går man så??

så skal man vel skifte selve røret?


Så er det jo et sted i dit anlæg det er galt. Men du bliver nød til at give flere informationer.

Drejer det sig kun om 1 radiator? Eller er der andre det også er galt med? Prøv at lufte anlægget ud.

www.VVS-Shoppen.dk VVS til bl.a. badeværelse og køkken. Ring til VVS-shoppen.dk på 87 37 40 30.

www.VVS-tips.dk VVS tips til dig der vil gøre det selv
Citat fra jjlp

Tak for info Jan J

Men hvis det så viser sig ikke at være stift eller selve termostat, hvad går man så??

så skal man vel skifte selve røret?


Skal lige høre hvad problemet er ??
Hvis din radiator ikke varmer, så prøv at fjerne termostat. Stiften sidder sikkert fast.. Den skal være til at trykke ind, hvorefter den langsomt går ud igen når du slipper.. hvis den ikke gør det, så prøv at slå lidt på den fx med bagenden af en skruetrækker e.l. ... små slag, stille og roligt, så plejer den at slippe og fungere igen.. men den skal skiftes.. den vil sætte sig igen, men så har du tid til at få fat i de rigtige ;-)
Mvh Jan
Har fjernet termostat og stift bevæger sig fint, hvis man da ellers tager den af røret, så jeg tror det er selve inde i røret det er galt.

Det er 2 radiatorer i stue som anlæget er luftet ud, men kan være jeg skal have fat i en vvs'er
Annonce
Citat fra jjlp

Har fjernet termostat og stift bevæger sig fint, hvis man da ellers tager den af røret, så jeg tror det er selve inde i røret det er galt.

Det er 2 radiatorer i stue som anlæget er luftet ud, men kan være jeg skal have fat i en vvs'er


Hej Igen.
Forstår ikke lige hvad du mener med stiften .. Det skal virke sådan... du kan skubbe den ind.. den skal så selv komme ud igen... det er vandtrykket der skubber den ud.. gør den ikke det er det ventilen der sidder fast..???

Mvh Jan J
Ok så er det ventilen som sidder fast for den "kommer" ikke ud igen

Pis...så må jeg have en vvs'er ud

Tak for svaret
Citat fra jjlp

Ok så er det ventilen som sidder fast for den "kommer" ikke ud igen

Pis...så må jeg have en vvs'er ud

Tak for svaret


Nej nej... rolig nu.. Du slår lidt på stiften... små stille slag, med plastik eller træ.. stille og rolig, så lige pludselig virker det igen..

Mvh Jan J
Hej Jan J

Det vil sige man skal blive ved til den bevæger sig? for har prøvet at slå på den men intet sker

nå vil prøve igen så smile
Citat fra jjlp

Hej Jan J

Det vil sige man skal blive ved til den bevæger sig? for har prøvet at slå på den men intet sker

nå vil prøve igen så smile


Mange små... SMÅ slag.. så "plejer" det er lykkedes..
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis