Hvor mange lamper i én "dåse"?

Jeg kunne godt tænke mig en klynge af pærer/små lamper til at hænge ned over vores spisebord (3-10 stk, som kan fordeles i kroge i loften ved større borddækninger, hvor lyset skal fordeles), men aner ikke hvor mange (og om man må!) ledninger/stik man kan have i samme "dåse" i loftet? I kan måske fornemme jeg ikke helt har styr på fagordene, men forhåbentlig ved I hvad jeg mener; ellers uddyber jeg gerne!

På forhånd tak for hjælpen!

Kisberg
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har før brugt et blænddæksel, som jeg har boret et antal huller i. Ledníngen er så kørt igennem og har fået en strips på bagsiden. Metoden er dog ikke helt lovlig!!

Men som jeg sagde til Svendeprøven "Der er forskel på at lave det lovligt og forsvarligt!!" Sensor var ikke helt enig, men det skal han jo sige...

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Dvs. man kan (ikke må:o) sætte lige så mange lamper til som man vil, de skal bare op på den anden side? - Er der ikke en begrænsning i form af selve den dut man forbinder lampen med afbryderen med? (Igen - ikke styr på fagordene!)
Hej Kisberg,

Køb en elskinne, de er ikke så dyre, og kan løse dit problem på en flot måde

Du kan hænge dine pendler/lamper direkte i skinnen, eller forskudt via en krog i loftet, og så er de ekstra lamper meget nemme at klikke på når du for mange gæster, og tage ned når de er gået hjem.

Venlig hilsen

Klaus
Til kisberg: ifølge reglerne må du max. tilslutte 2 ledninger i en udløbsroset

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Ja, Rolias har vist ret!!

Men Klaus har vist den pæneste/nemmeste/bedste løsning. Det er da fikst at man lige kan hægte et par ekstra lamper på når bordet skal forlænges!!

Og rigtigt nok lægger man ikke mærke til skinnen, medmindre man desideret kikker op mod loftet.

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Tusind tak for hjælpen allesammen - jeg går simpelthen ud og køber mig en el-skinne imorgen, det lyder som en fantastisk ting! Tak igenbiggrin
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis