Lave en computer fra bunden af tobiasahlm 5 2605 06-12-2007 21:08 Hej allesammen, jeg skal bruge noget hjælp, eller links til hvordan man laver en computer fra bunden af, og samler delene Mvh Tobias. 6 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Ole ben 219 8620 06-12-2007 23:10 Fra bunden? Ja man starter vel med at opfinde ilden, smelte noget jern og bukke nogle plader
Grandjean 72 4200 07-12-2007 06:05 Du skal først have styr på hvad du skal bruge den til. Når du har gjort det, så skal du vælge en processor. AMD/Intel? Enkelt/dobbeltkernet? Sokkel? Hastighed?Hvis du vælger en "in-a-box"-udgave, så følger der blæser med. Kvaliteten af disse er svingende, men dem jeg har hørt har været udemærket. Så finder du ud af hvilke chipset der passer til dine behov. Så finder du et bundkort, med det chipset du har fundet, og en sokkel der passer til den processor du har fundet. Så finder du de ram, der passer til de bundkort. Og hvilken mængde du har brug for (typisk 1-2GB dualram). Så finder du ud af hvad du har brug for af harddisk, og dvd-drev. Har du brug for floppy-drev? Osv. Til sidst finder du et kabinet hvor det hele kan være i, med en strømforsyning der kan trække det hele. Jeg synes ikke at det er svært at samle en computer. Men der er mange ting, der skal gøres rigtigt. Og man kan hurtigt få ødelagt noget, hvis man ikke ved hvad man gør. Dertil kommer at det rent økonomisk på ingen måde kan svare sig. Jeg tror du ville være bedre tjent med f.eks. en medion, fra aldi. Håber du blev klogere Mvh Grandjean
tobiasahlm Trådstarter 5 2605 07-12-2007 08:29 Okay så forklare jeg det lige igen. Jeg vil gerne have et link, eller guide hvor man kan se computeren bliver sat sammen og bygget Mvh Tobias.
JGH 62 4100 07-12-2007 12:46 Jeg tror du efterspørger noget lignende dette: http://hol.dk/show_artikler.aspx?id=115
Thomas Hjort 266 2730 09-12-2007 11:59 Citat fra tobiasahlmOkay så forklare jeg det lige igen. Jeg vil gerne have et link, eller guide hvor man kan se computeren bliver sat sammen og bygget Mvh Tobias. Jamen så søg da på Google ;-) Det er vel til at klare og nok nemmere end at samle en computer fra bunden.
Ole ben 219 8620 09-12-2007 20:53 Hej Tobias, Hvis du vil springe nogle led over, så har jeg nogle gamle computere (Compaq) du må få at lege med - så har du ihvertfald både kabinet og strømforsyning og skal blot selv finde et bedre bundkort mv. Det er nogle gode solide kabinetter, som er til at skrue i, sidedækslerne kan aftages med fingerskruer og drevene er nemme og hurtige at udskifte ved tryk på en knap. Men du skal afhente dem - jeg vil ikke have besvær med at sende dem. Mvh