Fugtig/våd tagkonstruktion ??

Hej alle

Vores byggefirma er igang med at opføre et hus for os og i den forbindelse har jeg et enkelt spørgsmål ... måske svaret ikke er ligeså enkelt :

Hvornår har tagkonstruktionen, såsom spær og forskaldningsbrædderne, fået for meget vand og fugt ? Ved godt det er et bredt spørgsmål, men vi har det ganske enkelt ikke særlig godt med at der flere steder er fremkommet mørke pletter på træværket. Huset har stået med tagkonstruktionen i snart 2 måneder, dog delvis tildækket af pressening, som flere steder har været revet totalt itu.

Er det bare os der skal slappe af og "forsvinder" det igen ved den efterfølgende udtørring eller skal der tages en handling overfor det ? Tømrerne nævnte at de har udskiftet nogle af forskaldningsbrædderne. Andree steder (hvor det sikkert ikke var muligt at udskifte), smurte de det med et eller andet materiale.

Jeg har vedhæftet 4 billeder fra her til aften. Ved ikke om det kan bruges til noget ?

Med håb om opløftende svar ;-)
Kent Kristensen, Hvidovre
Hej alle Vores byggefirma er igang med at opføre... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Alle

Jeg får en byggesagkyndig ud og se på byggeriet på søndag. Han vil samtidig lave nogle fugtprøver. Så må vi se hvordan vi kommer videre.

Forøvrigt, tak for alle jeres svar *S*

Mvh,
Kent
hvorstor skaden er tør jeg ikke udtale mig om - men godt ud ser det ikke.

Det som jeg hæfter mig ved er de forløbne 2 måneder du snakker om. Når vi snakker om nye spær der ikke engang skal rettes op kan man altså banke sådan et undertag sammen på få dage. Det afhænger selvfølgelig af antallet af tømrer der er på sagen, undertagets beskaffenhed osv.

Lad mig give et eksempel:
I sidste uge var jeg på et tagprojekt hvor vi skulle rykke gammelt tag ned, lave fodplader, 18mm krydsfiner som base for undertaget som var tagpap der skulle sømmes på.

Vi var tre mand på opgaven og det tog sammenlagt 3,5 dag at rykke ned og bygge op. Det går med andre ord pænt stærkt når man bruger krydsfiner - så jeg tror du skal give dine tømrer et spark i røven og få dem igang med at arbejde.......:p :p

P.s. god ide at få en byggesagkyndig koblet på
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis