Fugtig/våd tagkonstruktion ??

Hej alle

Vores byggefirma er igang med at opføre et hus for os og i den forbindelse har jeg et enkelt spørgsmål ... måske svaret ikke er ligeså enkelt :

Hvornår har tagkonstruktionen, såsom spær og forskaldningsbrædderne, fået for meget vand og fugt ? Ved godt det er et bredt spørgsmål, men vi har det ganske enkelt ikke særlig godt med at der flere steder er fremkommet mørke pletter på træværket. Huset har stået med tagkonstruktionen i snart 2 måneder, dog delvis tildækket af pressening, som flere steder har været revet totalt itu.

Er det bare os der skal slappe af og "forsvinder" det igen ved den efterfølgende udtørring eller skal der tages en handling overfor det ? Tømrerne nævnte at de har udskiftet nogle af forskaldningsbrædderne. Andree steder (hvor det sikkert ikke var muligt at udskifte), smurte de det med et eller andet materiale.

Jeg har vedhæftet 4 billeder fra her til aften. Ved ikke om det kan bruges til noget ?

Med håb om opløftende svar ;-)
Kent Kristensen, Hvidovre
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

Mit bedste svar til dig, er at kontakte en som har forstand på fugt og råd i bygninger.
Bygger man problemet ind i konstruktionerne, så har i alle et kæmpe problem bagefter.

Her på siden er der alt for mange som har deres ide om dit problem, det gør at du bliver mere forvirret end du er i forvejen.

PE

Det ser sku ikke for godt ud.......

Hvorfor har de presening liggende. Hvad for noget tag skal i have på???

Jeg vil da mene du skal forlange at få isoleringen frigjort fra dine spærsider, ellers vil din spærtræ have svært ved at tørre ud. alt din forskalling vil jeg lige så forlange udskiftet.

Generelt vil jeg sige at du skal ha hele lortet tørret ud før der gives accept fra din side af til at der kan monteres lofter. det er trods alt dig der er bygherre

Det kan gå hen og blive noget af en skimmel bombe hvis de ikke er omhyggelige med at få det tørret ud.

Hilsen Tagdækkerclaus
------------------------------------------------------------------------

Jysk Tømrer & Tagentreprise
7100 Vejle

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

Hej Tagdækkerclaus

Der blev monteret spær på huset for 2 måneder siden og de blev efterfølgende tildækket med pressenninger. De har idag opsat affugter i huset, sikkert fordi at jeg er begyndt at give udtryk for min bekymringer.

Forstår bare ikke hvordan man kan affugte et hus, der IKKE er lukket af ? Men jeg er jo heller ikke ekspert :-(

Jeg må prøve at få fat i en uvildig person, som har forstand på dette emne.

Mvh,
Kent
Hov, glemte at skrive at vi skal have "normale" cement tagsten på huset, men problemet pt. er vist at murene kan ikke mure det sidste stykke op til toppen af gavlene, før tømrerne har lagt undertaget ...

/Kent
Annonce
Hvorfor har de ikke monteret undertag og klemlister. Du skal ha dem til at lave midlertidig afdækning af dine vindueshuller og dørhuller med lægter og plasitic folie.

Hvis alt er afdækket kan i udtørre huset

Hvad er det for en tagsten i skal have lagt op??

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

Hej Kent

Som flere andre har skrevet, så er du nødsaget til at få en byggesagkyndig til at hjælpe dig med det byggefirma du har valgt. Det virker meget uprofessionelt det de laver. Det kommer til at koste nogle penge, men de er godt givet ud. Prøv f.eks. denne side http://www.boligassistancen.dk/ eller find en anden på nettet.

Mvh
Arne Rohde
Elektriker &
Handymand
Hej tagdækkerclaus

Vi skal have cement tagsten på huset. Alle vinduer og døre ER monteret, der er bare ikke monteret undertag overalt endnu. Kun ca. halvdelen, resten er pressening.

Mvh,
Kent
Du skal da bare som bygherre bede dem om at få monteret det undertag, alt andet er da total useriøs håndværk.

sæt syn og skøn på ell. lign og få fyret det firma.

/claus

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

Det ser da uhyggeligt ud, og det ligner da begyndende mug.
Jeg har noget lignende i en carport med klare plader, hvilket bekymrer mig en hel del, men da det er en carport er det til at leve med.
Men at få lukket det der inde, ville jeg slet ikke kunne lide.
Skynd dig at få klaget SKRIFTLIGT

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis