Erfaringer med sneslynge søges!

Hej. Jeg skal have købt mig en sneslynge, da vi de sidste par år har sneet inde flere dage af gangen.

Sneslyngen skal kunne bruges til mindre grusvej. Jeg har kig på følgende modeller:
Texas 560 (tilbud i Bilka til 5000 kr) se http://viewer.zmags.com/showmag.php?linksid=1153&pageid=3 s.52-53
Den har 3 gear frem og et bakgear, og 5,5 HK motor, Arbejdsbredde og højde ca. 50 cm.

Hurricane Snefræser (Bauhaus til 5000 kr)
Omtrent samme motor størrelse og arbejdsbredde. Dog 5 gear frem og 2 tilbage.

Har dog også fundet en tysk webside som leverer gratis til dk. Her er en del at spare ifht. mere kendte produkter. Billigste minder om Bauhaus's men har en lidt kraftigere motor.

Jeg har brug for en sneslynge som skal fjerne sne ca. 10-20 gange om året langs en ca. 100 m indkørsel med fastkørt grus og sten. Den skal kunne holde mere en de 2 år som garantien er på. Er derfor i tvivl om de ovennævnte (formodentlig kinesiske modeller) er duer. Er der nogen der har gode erfaringer med snefræsere. (NB: snefræsere med små hjul duer ikke hos mig).
Hej. Jeg skal have købt mig en sneslynge, da vi de... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra Nitter

Hej igen jonama.
Husk at tømme tank og karburatoren for benzin, når maskinen skal stå over en måned uden at komme ud og køre. Moderne benzin rådner utroligt hurtigt og omdannes til en slags vandlignende væske og den væske kan en motor ikke køre på.

Held og lykke.


Øhhhhhhhhhhhhhhhhhh

Den er da helt ny...
Mine plæneklippere står altid med sjatten tilbage i tanken og starter da uden problemer efter en overvintring...

MVH Njord
Den maskine, der henvises til på E-bay sluttede for et par minutter siden i 505 EUR + forsendelse.
Men en 11 hk maskine må da være kraftfuld nok, men om den holder ved man ikke noget om. Jeg synes da det er en overkommelig pris for en så kraftig maskine. Kineserne er da også blevet bedre til mange ting.
Har en kammerat, der er i Kina, for at forestå opførelsen af en kemisk fabrik, og han må indrømme, at de slet ikke er så dumme, som vi her i Vesten gerne vil gøre dem til.
Han har selv lige købt en kopiMC af den Russiske Ural, som igen er en kopi af førkrigs BMW. Den kan da både starte og køre, gang på gang! :-)
Min nabo har et par af de små miniMC. de kan desværre også starte og køre en en uendelighed! :-(

Den med benzin, der overvintrer, har lidt på sig, men ikke helt så alvorligt som beskrevet. Man kan mærke på lugten at der er noget galt. Jeg har oplevet at svømmerventilen på min gamle Fordson sætter sig i noget gummiagtigt stads, men vand er det nu ikke! :-)
De gamle biler klarer overvintringen uden kvaler.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej alle.

Vil lige kommentere jeres undren vedrørende gammel benzin.

En måned ER også overdrevet men moderne benzin rådner simpelthen utroligt hurtigt, når man sammenligner med produkterne fra de 'gode gamle dage'. Fabrikanterne opgiver 3 mdrs. opbevaringstid. Når benzinen bliver dårlig begynder den at lugte som råddent vand og blive uklar. Hvis der er blandet totaksolie i vil man kunne se olien ligger og flyder rundt som et synligt lag i mellem 'bund og top' i tanken. Typisk kan man starte motoren på benzinen men den går generelt dårligt og sikkert også hurtigt i stå. Er det totaksbenzin bliver motoren heller ikke smurt ordenteligt. Jo højere temperatur benzinen bliver opbevaret under jo hurtigere bliver det skidt.

Et motoriseret 'snerytningsapparat' står mig bekendt sommeren over, uden at blive brugt. Rådet på en måned var for at man ikke glemte at tømme tanken/karburatoren. Det var såment et velment råd, om man kan lide det eller ej !

Her er virkeligheden: Har for ca. 2 mdr. siden tappet jeg alt benzinen af mine motoriserede totakts sommerredskaber (2 buskruddere, hæksaks og en bette kineserspade) og gemte det en i dunk til brug i motorsavene. Da jeg i sidste uge skulle ud og lægge et par store træer ned måtte jeg konstaterer at det var blevet for gammelt, længere opbevaringstid skal der ikke til.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også