Rengøring af grill

Jeg har netop anskaffet mig en ny Weber havegrill, som jeg er blevet meget glad for, men jeg har et lille problem med at gøre den ren. Jeg forsøger at holde den ren her fra starten af, og har indtil nu brugt Ajax og knofedt men det er ikke særligt effektivt.

Har nogen et godt råd ?

telm
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
?? Er det en gasgrill eller en alm?

Er det udvendigt du skal holde den ren, er det på glasset (gas) eller er det på grillristen.

J.N.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det er en grill til briketter og kul, rengøringen drejer sig primært om grillen indvendig under kulristen og selve grill risten.

telm
Det er altid en god ting at komme sand i bunden af grillen, for det første bliver den ikke grim og rusten i bunden og det er nemmere at skifte sandet ud efterhånden end at gøre den ren. hvis risten er af rustfrit stål må den gerne gøres rent med rens let

Venlig hilsen

Lis
Du skal tørre grillen af med køkkenrulle hver gang du har brugt den. Hovedrengøring kan klares med ovnrens eller ved at smøre den ind i brun sæbe og dække med plastic til næste dag, så er den nem at gøre ren. Læs også brugsanvisningen for Weber grillen
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Læg sølvpapir i grillen.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Man kan få noget fedtstof i sprayflasker. Det bruges til at "smøre" kageforme med. Når jeg griller sprayer jeg grill og rist. Det letter rengøringen betragteligt. Det er bedst at rengøre grillen mens den er varm. Men man risikerer at gæsterne har drukket rødvinen imens.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
prøv med en bore/skruemaskine med en stålbørste det er hård kost men det virker
held og lykke.
mvh. leon
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg har læst indlægene omkring rengøring af grill og vil derfor gerne give mit indlæg.
Hos DK-Miljø forhandles et produkt som hedder StarPower og som kan fjerne sod og fedt og andet meget effektivt.
Midlet er USDA godkendt og dermed godkendt til fødevarebranchen.
StarPower er endvidere effektiv ved rengørring af plastmøbler, campingvognen (de sorte streger), pletter på fliser / tæpper, glasfiber, linolium m.m.
Kig på www.dkmshop.dk hvor midlet kan findes i flere forskellige embalagestørrelser.

DK-Miljø
Nej hør hov...... :shock:

Kim har købt en Weber gril - da det ikke er en gasgril må det være en kuglegrill - vel nok dem mest ultimative måde at grille på.

En kuglegrill er emaljeret og skal ikke rengøres under risten og i låget for den sags skyld - ihverttilfælde ikke reglmæssigt. Grillens evne til at holde effektivt tæt ved låget bliver kun bedre med iden den bruges, jeg syntes at grillsmagen bliver noget mindre når grille nyeligt har været rengjort.

Råd om stålbørster mv. er helt hen i vejret, man ødelægger helegrillen.

Det godt trick er at smøre grillen med brun sæbe på indersiden, sætte et snapseglas 3 dobbelt salmiakspiritus inden i, og så vente til dagen efter.

Der spuler man indersiden af grillen med vandslange, eller bedre højtryksrenseren. Kommer det hele ikke af kan man køre turen en gang til.

Rigtige mænd griller med kuglegrill - og det er hele året :lol:

Mvh.

René

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis