Rengøring af grill

Jeg har netop anskaffet mig en ny Weber havegrill, som jeg er blevet meget glad for, men jeg har et lille problem med at gøre den ren. Jeg forsøger at holde den ren her fra starten af, og har indtil nu brugt Ajax og knofedt men det er ikke særligt effektivt.

Har nogen et godt råd ?

telm
Jeg har netop anskaffet mig en ny Weber havegrill... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Smør grillen ind i brun sæbe, lad det stå et par dage, derefter skylles sæben af med koldt vand. biggrin

mvh.
palles
Rengør grillen lige efter brug med en stål grill børste.

Risten skrubbes godt med børsten mens at den endnu er rygende varm - og så er den ren.

Hvis man nu har glemt at gøre det, så pakkes risten ind i aviser, og lægges på græsplanen natten over, så har duggen og fugten løsnet alt snavset og grill børsten tager resten som sidder

Nemt og enkelt :lol:

Hilsen
Ida Nielsen
Farvehandler

Venlig Hilsen
Ida Nielsen
Tidl. Farvehandler
Hej alle I rengørings-freaks.
Hvis I alle bruger så meget tid på at gøre grillen ren - så har I da aldrig tid til at bruge den!!!!
Jeg nøjes med at ryste asken ud dagen efter, skrabe det værste af risten mens den er varm - og brænder/renser så resten af, når jeg tænder grillen næste gang.
Selvfølgelig skal risten en gang imellem have en "ordentlig omgang", men den behøver altså ikke være pinligt ren hver gang.

Mvh.

Jan R.
Hvor er jeg enig. Sådan noget pjat, som om man dør af lidt gammelt fedt. Men det svarer til dem der skal i bad både om morgenen og om aftenen, selvom de sidder på kontor, har aldrig forstået det helt.

Mvh. JørgenE
Hej

Du skal smøre grillen ind i en blanding af salmiakspiritus og brun sæbe, dække det til og lade det stå i et par dage, herefter er det lige til at spule af.

Lav det selv - så er du sikker på, at det virker.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis