støjhegn

Den ene ende af min haven ligger ud mod en lettere trafikert vej. Hvad skal jeg beplantet for at danne det mest effektive støjhegn ??

------------------
[email protected]
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
?? Skulle beplantning kunne klare det?

Jeg synes man ser, hvor et parcel har samme problem mod en hovedvej eller motorvej, at amtet/kommunen enten laver en støjskærm af træ - glas eller beton som afskærmning.

Ikke til megen hjælp, men jeg kan ikke forestille mig, at noget bevoksning kan tage lyden.

Mvh. Jørgen

Med venlig hilsen

Jørgen
Det område jeg bor i er lige gået fra sommerhus- til helårsstatus. For at området skulle blive godkendt til helårsstatus havde vejdirektoratet nogle krav, bl.a. at støjniveauet ikke måtte overstige 55 db. Der blev lavet 100 forskellige udkast, men kun et blev godkendt at kommunen; beton støjværn til 9 mill. Samtidig var der et krav om at der skulle laves en rundkørsel 13 mill. alt i alt 22 mill...og det skulle vi grundejere sgu selv betale..det blev 50.000,- kr. pr. grund. (der er 422 grundejere), så Jørgen, det er altså ikke kommunen der sætter støjvern op.
Nå, men det var lige et sidespring.

Man kan købe nogle stålplader (2,44m x 1,22m), i stålpladerne er der nogle huller 3-5mm. Disse stålplader sættes op mod den vej der larmer, og så sættes nogle kravle planter op ad. jeg mener at have hørt at man sænker støjniveauet med 40%.

Med venlig hilsen
ThomasB
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis