hpfi 63A

Hej forum

Er der måske en elektriker herinde der ved om man må montere et 63 ampere hpfi, hvor der nu sidder et hfi 40 ampere.
Forsikringen til tavlen (stikledningen) er 35 ampereconfused
Jeg vil nemlig gerne have en ekstra kraftgruppe på til garagen, og tavlekat brokker sig over at mit hfi relæ er for lille, må jeg det ?

VH Carsten
Hej forum Er der måske en elektriker herinde der... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Laver hvad? Lad nu være med at skifte afbryderen... Jeg savner stadig en gyldig grund for at skifte denne.

Hvis grundlaget udelukkende er at Tavlekat siger HPFI'en bliver overbelastet så har du som tidligere nævnt muligheden for at ændre samtidsfaktoren (dette kræver dog kendskab til installationen... ligesåvel som kendskab til formålet med tavleberegningerne), så er min vurdering at der bliver skudt væsentligt over målet.
Hvis du ikke ændre på den sikring så sidde foran din stikledning så behøver du ikke at skifte den HPFI. Da dit nuværende HPFI er 40A og din stiksikrin er på 35 så behøver du ikke gøre noget for du kan ikke trække mere en 35 A.

Hilsen søren
Hvis du vil ændre sikringer i gravsten.. skal stikledning også skiftes..

35 A = 6 kvadrat
50 A = 10 kvadrat

Men synes jeg har hørt det koster knapper fra forsygningselskabet..

.. Djessen

Ser heller ingen ide i at ændre din hpfi, når du kun har 35A foran. så hvis du vil have gavn af et 63 A skal du også have skiftet forsikringerne, og her tager elværkerne penge pr. ampere du vil have hævet med, og dette er vist ikke en helt billig omgang, de tager nemlig en pæn slat pr. ampere

Annonce
Indlægget er godt et år gammelt, så han har sikkert fået løst problemet ;)

"Dygtighed er ikke en dobbelt dosis af den almindelige evne til at lave noget halvgodt."

Haha ups, havde jeg ikke lige set:P fandt det bare ved et tilfælde da jeg søgte på google:P men nu ved han det da :P
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis