Flisegulv på korkgulv

Hej,

Jeg vil lægge et flisegulv i mit køkken. Lige nu ligger der et korkgulv og spørgsmålet er, er jeg nødt til at fjerne det inden jeg lægger fliserne, eller kan jeg lægge det direkte ovenpå? Gulvet syner at være plant. Neden under korken er der beton.

Hilsen Thomas
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Hvis du vil have et godt resultat, så rykker du det kork af og retter undergulvet med flydespartel.
Husk jo større gulvklinker du skal lægge, jo mere ret skal gulvet være!
Et godt forslag til når du lægger klinkerne, så brug plastkryds, det virker også for proffer smile

PE

Ja, du har nok ret det er smartest at få flået det op, især fordi det er ret store klinker..
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Multifliseklæb skulle kunne hæfte på kork. Fx den lyseblå fra LIP. Men jeg må indrømmet at jeg også "flåede" korken af da jeg lagde klinker. Lånte en maskine hos en gulvmand for et bidrag til kaffekassen. Den klarede jobbet på noget kortere tid end et koben :-)

Lars
Rigtige mænd bruger flisesnor. Hvis du bruger GDS krydser, så husk at de skal fjernes inden fugning.

Tommy

Fremgang kommer af en positiv mental indstilling.biggrin


http://www.euroterm.dk
Citat fra pev

Hej

Et godt forslag til når du lægger klinkerne, så brug plastkryds, det virker også for proffer smile


Det glæder mig, at du siger dette!!!!wink

Jeg er blevet grovhånet adskillige gange for brugen af disse kryds, men jeg tror nu ikke det er lettere, men resultatet, kan jeg se med stor tydelighed, bliver meget flottere.

Efter at have lagt/sat en hel del fliser, tager jeg aldrig mere et blad eller bog med på toilettet, når jeg er "borte", men studerer fliser, og det er sandelig ikke ret kønt ret ofte. Alle disse forskydninger og hop man ser, kan da umuligt ske med flisekryds!confused

Undskyld, det var et sidespring!!!

Med venlig hilsen
ktm

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hej Euroterm.

Flisesnor bruges til væg ikke gulv. Prøv krydsene, så får du et rigtig flot resultat.
Et godt råd. Tid er også kvalitet.

Til KTM.

Du ved dem som griner til sidst griner bedst smile

PE

I må synes som i vil, jeg bruger kun snor. Over and out.

Tommy

Fremgang kommer af en positiv mental indstilling.biggrin


http://www.euroterm.dk
Du er jo os "kun" en amatør smile

PE

Til PEV:
Er man amatør når man bliver betalt 1,8 millioner på et år og har dokumentation på MEGET høj kundetilfredshed? Smiley ordning via nettet.

Jeg er her fordi jeg synes det er sjovt at hjælpe , ikke for at genere en hobbytosse der føler sig som håndværker fordi han lige har købt en skruemaskine i Silvan til 249, med 2 batterier.

Jeg har stillet dig et spørgsmål direkte i din mailboks, som du ikke gider at svare på?

Hvem tror du sidder med et lurvet smil på nu?

Tommy

Fremgang kommer af en positiv mental indstilling.biggrin


http://www.euroterm.dk
Citat fra euroterm

Til PEV:
Er man amatør når man bliver betalt 1,8 millioner på et år og har dokumentation på MEGET høj kundetilfredshed? Smiley ordning via nettet.

Jeg er her fordi jeg synes det er sjovt at hjælpe , ikke for at genere en hobbytosse der føler sig som håndværker fordi han lige har købt en skruemaskine i Silvan til 249, med 2 batterier.

Jeg har stillet dig et spørgsmål direkte i din mailboks, som du ikke gider at svare på?

Hvem tror du sidder med et lurvet smil på nu?


:o Pas på blodtrykket.


Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også