Nybegynder! Hvad skal jeg vælge ?!

Er en nybegynder på guitar, har spillet i lidt tid nu og vil gerne ud og købe min egen guitar.
Har 1500-2000 til rådighed, og dertil følger mit spørgsmål;
Hvilke guitar skal jeg købe for at få mest for pengene?

OBS: Den skal være akustisk?

Mvh
- Christian
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg synes du skulle vælge at skrive i overskiften, at dit spørgsmål handler om guitar.
De har nogle billige til ca. kr. 200,- i Jem og Fix, som lyder udmærket med god klang - kan vist også fås i BIlka mv. Så kan du bruge resten på en ordentlig og solid guitarkasse, som egentlig er vigtigere. Det ville jo være tåbeligt at købe en dyr guitar og så kun have råd til en billig lærredspose, som kun beskytter mod støv og ikke stød.

Når du så senere er blevet endnu bedre og vil købe en dyrere guitar, vil den gamle stadig være pæn og uramponeret - lige til at hænge op på væggen.
Citat fra Ole ben

De har nogle billige til ca. kr. 200,- i Jem og Fix, som lyder udmærket med god klang - kan vist også fås i BIlka mv. Så kan du bruge resten på en ordentlig og solid guitarkasse, som egentlig er vigtigere. Det ville jo være tåbeligt at købe en dyr guitar og så kun have råd til en billig lærredspose, som kun beskytter mod støv og ikke stød.

Når du så senere er blevet endnu bedre og vil købe en dyrere guitar, vil den gamle stadig være pæn og uramponeret - lige til at hænge op på væggen.

En Guitar til 200,00 Kr. er intet værd det er børne legetøj. Og vil du virkelig gerne lære at spille så start med en Guitar til et sted imellem 1-2000,00 Kr. Du vil nemlig meget hurtigt blive træt af en guitar der evig og altid skal stemmes helt fra bunden hvergang den skal bruges. Det siger jo sig selv at man ikke kan bygge et rimeligt godt instrument til 200,00 Kr. !!! Hvis du er heldig kan du godt få en brugt Høffner til 1500,00 Kr.

V.h. Håndværkeren
Fidusen ved at købe en solid guitarkasse er netop at guitaren så holder sin stemning i ugevis - desuden har de et lille rum, hvor man passende kan opbevare sin stemmegaffel, capo d´astro, plektre, rem mm. I selve guitarkassen kan man desuden også opbevare en nodebog.
Nu spørger Christian om hvilken Guitar andre vil råde ham til at købe, manden har lidt øvelse og har en Guitar i forvejen. Så hvad har dit svar med sagen at gøre OLE ??
Annonce
Så vidt jeg har forstået har Christian netop ikke sin egen guitar og sikkert heller ikke nogen guitarkasse, som efter min mening er alfa og omega, hvis man vil være god ved sin guitar om den er dyr eller billig. En dyr guitar uden en ordentlig kasse kan hurtigere blive ødelagt end en billig guitar i en dyr kasse.
guitarkasser er til maskinpistoler,sådan har det alle dage været :p DET GAS...

Kom nu igang for fanden,klokken har ringet

Hej wester..
Du skriver ikke rigtig hvilken du går efter contry/klassisk.. Men som udgangspunkt, ville jeg købe en god brugt.. hellere det, end en halv/hel dårlig ny.. Hvis du ikke kan spille, er det vigtig at du har lyst til at bruge tid med den.... meget tid... køber du noget skidt gidder du ikke efter kort tid, og får ikke en krone for den igen.. Hvor imod en god brugt holder værdien..
Har ikke så meget check på de klasiske, men er det en contry, er der ski mange gode på markedet.. Har fx lige fundet en Sigma med kasse til 1500..Sigma er en "billig" Martin.. Så du kan snildt finde noget.. Men mener ikke du skal spilde dine penge på en ny, i den prisklasse..

Mvh Jan J
Underligt når folk stiller et spørgsmål og så ikke selv deltager i debatten??

Er det ikke et spørgsmål om strenge når de skal stemmes hele tiden??? bare nysgerrig wink

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis