Win 98 / Millenium

Hej Alle

Er der nogen herinde som ved hvor det er muligt at købe en Windows 98 Second edition upgrade eller en Millenium ? Har søgt og søgt men uden held.... Ved godt at MS er holdt op med at supportere, men mine forældre har en gl pc som lever op til deres behov med en win 98 som skal opgraderes da de skal "på nettet"..

På forhånd tak
Jesper
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Enten ville jeg prøve den blå avis eller spørge naboen om ikke han havde noget gammelt liggende - ellers kender han sikkert nogen som har eller ved noget.smile
Jeg ved ikke om du har fundet noget..men hvis du vil undgå flest problemer så HODL DIG VÆK fra Millenium!!!

Tag hellere Win98 eller Win98SE hvis det er.

Hvor stor er maskinen??

Jeg har oplevet at Win XP kan køre fornuftigt på gamle maskiner hvis de kun skal bruges til surf/mail.
Vil sige det samme som cinnober.. Hold dig fre WIN ME.. Jeg havde det engang installeret.. Jeg smed det ud efter et par dage, for det kørte fordærdeligt ustabilt..

Alternativt kan du prøve at kigge efter Win2000.. Den kørte jeg med i lang tid, og var godt tilfreds...

2000 kræver:
[INDENT] [INDENT] 133 MHz or higher Pentium-compatible CPU.
64 megabytes (MB) of RAM recommended minimum; more memory generally improves responsiveness [4 gigabytes (GB) RAM maximum.]
2 GB hard disk with a minimum of 650 MB of free space. (Additional free hard disk space is required if you are installing over a network.)
Windows 2000 Professional supports single and dual CPU systems.
[/INDENT] [/INDENT]

XP kræver:

Der kræves mindst Pentium 233 MHz processor eller kraftigere (300 MHz anbefales)
Mindst 64 megabyte (MB) RAM (128 MB anbefales)
Mindst 1,5 GB ledig plads på harddisken

Mvh

Mark Herskind

Citat fra MarkHerskind

Vil sige det samme som cinnober.. Hold dig fre WIN ME.. Jeg havde det engang installeret.. Jeg smed det ud efter et par dage, for det kørte fordærdeligt ustabilt..

Alternativt kan du prøve at kigge efter Win2000.. Den kørte jeg med i lang tid, og var godt tilfreds...

Nå ja..den havde jeg sgu helt glemt (selvom jeg selv har kørt Win2000rolleyes )..men vil give dig ret...Win2000 er ihverfald mere stabil end Win98(SE)
Ved godt tråden er ved at være lidt gammel, but here goes:

Jeg ville anbefale at installere Ubuntu.

Jeg ved godt, det vil skræmme nogle mennesker, men jeg blev selv meget overrasket over, hvor nemt det er at installere osv. Vil vove at påstå, det er nemmere end at installere Windows.

Hvis det er en lidt ældre pc, vil det måske være det bedste at installere Xubuntu frem for den almindelige Ubuntu. Xubuntu er designet til at køre på mindre kraftfulde computere:

http://www.ubuntu.com/products/whatisubuntu/xubuntu
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis