glasfiberskærme?

Hejsa! Jeg har et par nye forskærme, som jeg tror er lavet af glasfiber el noget i den dur? (Ka det passe. De er meget lette?) Lige nu har de en grå overflade og jeg skal ha malet dem hvide... skal sådan nogen grundes først, el. ka de males direkte på?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra Listic

Hejsa! Jeg har et par nye forskærme, som jeg tror er lavet af glasfiber el noget i den dur? (Ka det passe. De er meget lette?) Lige nu har de en grå overflade og jeg skal ha malet dem hvide... skal sådan nogen grundes først, el. ka de males direkte på?

du nævner ikke hvilken bil de er til(blot for nysgerrighedes skyld rolleyes ), men min erfaring med glasfiber skærme er at der findes 2 typer, dem der passer dårligt og dem der passer rigtig dårligt.
når det så er sagt, så ja de skal grundes og slibes og grundes og slibes og grundes, og når det så er gjort så skal de slibes og grundes een gang til.
tal med din maling pusher om hvilken type maling du skal bruge, glasfiber gir/ slår sig på en anden måde end metal så malinge har let ved at krakelere.

min gamle taunus P7 har desvære 2 glasfiber skærme som er larkeret hos en autolakere i forbindelse med en hellakering af bilen for mange år siden, før jeg fik bilen, på begge skærme er malingen revnet og grim.
men det er generelt hele bilen hvor lakeringen er elendig, desvære kan man ikke klage over den meresad

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Tak for svaret Gert! Selv om det nu ikke lie var sådan et svar jeg havde håbet på hmmm. Hvorfor er det lige der skal slibes og grundes så mange gange? For udsendes skyld, el for beskyttelse el?

(Det er til min Amazon, samme som jeg har lavet et andet indlæg på..)
Citat fra Listic

Tak for svaret Gert! Selv om det nu ikke lie var sådan et svar jeg havde håbet på hmmm. Hvorfor er det lige der skal slibes og grundes så mange gange? For udsendes skyld, el for beskyttelse el?

jeg ville nu også ønske at sådanne skærme passede bedre, men jeg har pt ik fundet nogen sad

det er for det færdige resultat, erfaringen har lært mig at når man selv mener man er færdig så skal den have mindst 3 gange til for at fjerne de sidste ujævnheder, som ellers altid dukker frem når man lakere med den endelige farve

mvh

Gert Møller

Citat fra Listic

men er de originale skærme så ringe at de ikke kan reddes?

misunder dig dit projekt, og kommer pludselig til at savne mit eget som er sat i bero pga ombygning og en lille en i vente til januar. når min arbejdsgiver samtidig mener jeg skal passe mit job for at få lønrolleyes , ja så er det pt svært at hitte tiden til at pusle rundt med bilen sad men håber da at jeg kan komme til at pusle med den igen til sommer

http://www.fordp7-bornholm.dk/projekter/gerts/index.html
her kan du se hvad jeg gik igennem første gang jeg renoverede den cool

mvh

Gert Møller

Jeg har desv ikke de originale skærme.. Men holder øje med nogen nye "originale", men ind til da tænker jeg og bruge glasfiber skærmene(derfor behøver de heller ikke blive super flotte..) Hvad er det foresten du mener med grunder?(jeg er ret grønd, når det kommer til biler smile

Ellers en fin bil du er igang med! Osse et lidt større project ser det ud til...
Annonce
Citat fra Listic

Jeg har desv ikke de originale skærme.. Men holder øje med nogen nye "originale", men ind til da tænker jeg og bruge glasfiber skærmene(derfor behøver de heller ikke blive super flotte..) Hvad er det foresten du mener med grunder?(jeg er ret grønd, når det kommer til biler smile

Ellers en fin bil du er igang med! Osse et lidt større project ser det ud til...

det var en skam! ja de er ikke umulige at finde.
du skal lige som på træ og andet bruge en grundmaling og så den endelige farve samt evnt en klarlak.

for at du skal få det rigtige grunder/maling til glasfiber, vil jeg anbefale at du tar hen til, enten den lokale farvehandler eller auto lakere, eller hvis der nu skulle være andre her inde som har malet på glasfiber før, at de kan fortælle hvad du skal bruge.

min bil har været lavet og synet for 4 år siden, desvære dumpede den til syn sidst, og jeg havde ikke tiden til at lave den, så jeg valgte at pille pladerne af og vente til jeg har tiden til at lave den ordentlig, kunne måske godt ha sjusket mig igennem den, men det nænner jeg ikke, den skal jo gerne holde rigtig mange år endnu

mvh

Gert Møller

Citat fra Gert.m

min gamle taunus P7

Verdens eneste Taunus P7?biggrin
René
Citat fra ALB69

Verdens eneste Taunus P7?biggrin
René

ja ja ved godt at P7 ikke hedder Taunusrolleyes , men det gør det lettere for folk at gætte sig til hvad det er for en model :p

mvh

Gert Møller

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også